Väinö Voionmaa 150 vuotta -seminaari

12.2.2019 12.15–15.00
Kielisuomi
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Tampereen yliopisto, Tampereen kaupunki ja Voionmaan koulutuskeskus juhlistavat Väinö Voionmaan syntymän 150-vuotispäivää.

Väinö Voionmaa (1869-1947) on ehkä merkittävin 'tamperelainen', joka ei ole koskaan asunut Tampereella. Hän oli Pohjois-Hämeen vaalipiirin kansanedustaja (SDP) 1919-1947, hän kirjoitti ensimmäisen laajan Tampereen historian ja oli Yhteiskunnallisen korkeakoulun, nykyisen Tampereen yliopiston, ensimmäinen kansleri. Siksi hänen patsaansa on Tampereen yliopiston edustalla. Voionmaa oli historian professori, kansanedustaja ja ministeri, joka oli mukana Tarton ja Moskovan rauhanneuvotteluissa.

Seminaarin avaa kansanedustaja Jukka Gustafsson ja puhujina ovat mm. kansanedustaja Erkki Tuomioja, professori Pertti Haapala ja yliopistolehtori Mervi Kaarninen. Seminaarin tarkempi ohjelma tapahtuman verkkosivuilta.

Tapahtumaa voi myös seurata verkossa. Tarkemmat ohjeet tulevat tapahtuman verkkosivuille viimeistään ma 11.2.

Lisätietoja:

Ohjelma: