Uutuuskirja selvittää, mihin työelämä on menossa

Julkaistu 28.11.2019
Tampereen korkeakouluyhteisö
TUP Minne työelämä on menossa?
Työelämän tilaan ja siinä tapahtuviin muutoksiin vaikuttavat monet tekijät globaaleista ilmiöistä paikallisiin tapahtumiin. Artikkelikokoelma "Mihin työelämä on menossa? Tutkimuksen näkökulmia" avaa työelämän ilmiöitä monitasoisesti kattaen niin rakenteelliset kehityskulut, työvoimapolitiikan roolin, organisaatiokohtaiset käytännöt kuin yksilöiden kokemuksetkin.

Kirjan artikkeleissa tarkastellaan muun muassa työelämän tasa-arvoa, työstressistä palautumista ja tekoälyä. Myös työelämän tutkimus ja tutkimusmenetelmät sekä työelämän kehittäminen tulevat käsitellyiksi.

Tutkimuksen hyödyntämisen näkökulma on otettu huomioon teosta kirjoitettaessa, joten se soveltuu niin tutkijoille, opiskelijoille, päätöksentekijöille, suurelle yleisölle kuin median käyttöön. Kokoelman kirjoittajat ovat yhteiskuntatieteilijöitä Tampereen yliopistosta. Teoksen ovat toimittaneet dosentti Tuula Heiskanen, dosentti Sirpa Syvänen ja tutkija, koulutusasiantuntija Tapio Rissanen.

Tampere University Pressin kustantama e-kirja on avoimesti saatavilla Trepo-julkaisuarkistossa. Se julkaistaan myös kansainvälisessä OAPEN Library -portaalissa sekä Directory of Open Access Books -palvelussa.

Tuula Heiskanen, Sirpa Syvänen & Tapio Rissanen (toim.): Mihin työelämä on menossa? Tutkimuksen näkökulmia. Tampere University Press 2019. Saatavilla: http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-359-006-9

Lisätietoja kirjan toimittajilta:

Sirpa Syvänen, sirpa.syvanen [at] tuni.fi (sirpa[dot]syvanen[at]tuni[dot]fi) ; puh. 040 190 1315

Tuula Heiskanen, tuula.heiskanen [at] tuni.fi (tuula[dot]heiskanen[at]tuni[dot]fi)

Lisätietoja Tampere University Pressin toiminnasta:
tup [at] tuni.fi (tup[at]tuni[dot]fi)
Tampere University Press