Uusi lehtien selauspalvelu BrowZine mahdollistaa artikkelien PDF-lataamisen Andorissa

Julkaistu 7.9.2020
Tampereen korkeakouluyhteisö
BrowZine
Andor-hakupalvelun lehtiartikkeleihin on hankittu uusi ominaisuus BrowZine, jonka avulla artikkelin saa usein ladattua PDF-tiedostona yhdellä klikkkauksela. Artikkelien hakutulosten yhteyteen ilmestyvän ”Lataa PDF”-linkin kautta tiedoston saa ladattua itselleen.

BrowZine on akateemisten lehtien selailuun ja hakuun tarkoitettu palvelu. Löydät sieltä kaikki Tampereen yliopiston kirjaston tilaamat e-lehdet. Kaikki palvelun tukemat lehdet aukeavat selailtavaksi yhtenäisessä näkymässä, josta on helppo siirtyä lukemaan mielenkiintoisia artikkeleita.

• Artikkelien yhteydessä esiintyy myös ”Näytä lehden sisältö” -linkki. Tämä avaa artikkelin julkaiseman lehden kyseisen numeron helposti selailtavaan muotoon Browzine-palveluun. Näin on mahdollista helposti tutkia, mitä muuta samassa lehdessä on julkaistu.
  • Palvelussa voi hakea lehtiä nimellä tai selailla niitä luokittelun mukaan.

Halutessaan BrowZineen voi luoda tunnukset ja niiden avulla on palvelua voi personoida. Browzinessa pystyy luomaan suosikkilehdilleen kirjahyllyjä helpottamaan omat alan artikkelien seuraamista. My Articles-toiminnon avulla voi myös tallettaa suosikkiartikkelinsa tai luoda vaikka lukulistoja.

BrowZinesta löytyy myös mobiilisovellus Android- ja iOS-laitteille

Linkki BrowZine-oppaaseen: https://libguides.tuni.fi/BrowZine/suomeksi

Lisätietoja: kirjasto [at] tuni.fi (kirjasto[at]tuni[dot]fi)