Uusi chat-palvelu avuksi etäopintojen ja etätenttien pulmatilanteisiin

Julkaistu 24.4.2020
Tampereen korkeakouluyhteisö
Etätyöpiste
Opiskelijoille on ensi viikosta lähtien tarjolla chattiapua etäopiskelun ja etätenttien pulmiin. Chat on tarkoitettu kaikille Tampereen yliopiston ja Tampereen ammattikorkeakoulun opiskelijoille. Palvelussa voi kysyä matalalla kynnyksellä opintoneuvojalta etäopiskelun ja etätenttien yleisiä ja teknisiä kysymyksiä.

Opintoneuvoja on linjoilla 27.4. alkaen maanantaista perjantaihin klo 14–15.

Chat-linkki löytyy Opiskelijan oppaan uudelta käsikirjasivuilta "Usein kysytyt kysymykset etäopiskelusta ja etätenttimisestä", jonne kerätään myös lisää kysymyksiä.

Uusia kysymyksiä sivulle lisättäviksi voi esittää Forms-lomakkeella. Uusia kysymyksiä otetaan mielellään vastaan, mutta kaikki kysymykset eivät välttämättä nouse sivulle luettaviksi. Akuutit, pikaista vastausta vaativat kysymykset kannattaa esittää chatin kautta.

Chat palvelee parhaiten yleisissä kysymyksissä. Kurssikohtaisissa kysymyksissä kannattaa kääntyä kurssin opettajan puoleen, sillä käytännöt ja suoritustavat vaihtelevat kursseittain.

Opiskelijan oppaaseen on myös lisätty jo Intranetistä ja IT-palveluiden käsikirjasta tutut "Käytännön ohjeita opiskelijalle etäopiskeluun" ja "Etäopiskelun opiskelutaidot" -sivut, joilla on paljon tietoa etäopiskelun helpottamiseksi.

Usein kysytyt kysymykset etäopiskelusta ja etätenttimisestä -sivu TAU:n opiskelijoille

Usein kysytyt kysymykset etäopiskelusta ja etätenttimisestä -sivu TAMKin opiskelijoille