Uudet ja lopetettavat e-aineistot 2021

Julkaistu 21.12.2020
Tampereen korkeakouluyhteisö
e-aineistot teemakuva
E-aineistoihin tulee muutoksia vuonna 2021.

Uudet e-aineistot 2021

Tampereen yliopiston käyttöön saadaan seuraavat uudet aineistot vuonna 2021

• Oxford University Press
    • Monitieteinen e-lehtikokoelma
    • 368 e-lehteä vuodesta 1996 alkaen
    • Avoin julkaiseminen kuuluu sopimukseen
  • Gale Reference Complete
    • Monitieteinen kokoelma
    • Sisältää aikakauslehtiä, sanomalehtiä, e-kirjoja ja ensyklopedioita
    • Sisältää aikaisemman Gale Literature Referencen aineistot sekä laajasti arkistomateriaalia (Archives Unbound)
  • KauppakamariTiedossa uusi osio Viennin maatieto
    • Sisältää mm. tiedot lähes 200 maan vaadittavista vientiasiakirjoista, vientirajoituksista ja pakotteista, tullauksesta ja vapaakauppasopimuksista
  • American Academy of Pediatrics eBook Collections
    • Saatavilla kokoelmat 2016–2021, yhteensä yli 100 American Academy of Pediatrics -järjestön julkaisemaa e-kirjaa.
    • Vuoden 2020 ja 2021 kokoelmat täydentyvät sitä mukaa kun kirjat julkaistaan.
  • ClinicalKey Student
    • Kokoelmaan lisätty 20 farmakologian e-kirjaa.
  • Oxford Medicine Online
    • Kokoaa Oxford University Pressin lääketieteelliset aineistot yhteen portaaliin.
    • Portaalista pääset yli 1 000 e-kirjaan, yli 2 000 videoon ja monipuolisiin opetusmateriaaleihin.
  • Ovid Pocket Medicine Series
    • Kokoelma sisältää yhteensä 10 kliinisen työn käsikirjaa: Pocket Medicine, Pocket ICU, Pocket Emergency Medicine, Pocket Surgery, Pocket Psychiatry, Pocket Obstetrics and Gynecology, Pocket Primary Care, Pocket Nephrology, Pocket Interventional Radiology, Pocket Foot and Ankle Medicine and Surgery.
  • PsychiatryOnline eBook Collections
    • Saatavilla 42 American Psychiatric Association -järjestön kustantamaa e-kirjaa kokoelmista: Addiction Psychiatry eBook Collection, Child and Adolescent Psychiatry eBook Collection ja Geriatric Psychiatry eBook Collection.
  • Thieme Clinical Collections
    • Lisätty kokoelmat 2020 ja 2021, yhteensä 74 kliinisen työn e-kirjaa. Kokoelma täydentyy sitä mukaa kun kirjoja julkaistaan.

Kaikki uudet tietokantamme löydät tammikuusta 2021 lähtien tietokantalistalta.

Lopetettavat e-aineistot 2021

Seuraavat e-aineistot eivät ole enää Tampereen yliopiston käytössä vuonna 2021

• AccessScience
  • Applied Science and Technology