Uuden yliopiston ensimmäinen lahjoittaja on Juvenes

Julkaistu 11.2.2019
Vuodenvaiheessa aloittaneen Tampereen yliopiston ensimmäisen lahjoituksen on tehnyt Juvenes-Yhtiöt Oy. 50 000 euron lahjoitus kohdennetaan yliopiston monitieteiseen rahastoon.

Rehtori Mari Walls iloitsee Tampereen yliopiston opiskelijoiden ja työntekijöiden arjessa läsnä olevan yhteistyökumppanin lahjoituksesta.

– Lämmin kiitos lahjoituksesta. Juvenes mahdollistaa meille monia elämyksellisiä juhlahetkiä ja energiaa arjen aherrukseen. Tulevaisuudessa voimme etsiä myös uusia yhteistyömahdollisuuksia koulutuksessa ja tutkimuksessa, Mari Walls sanoo.

Juvenes-Yhtiöiden 60-vuotinen historia kietoutuu Tampereen yliopiston perustamiseen. Se on tamperelaisten ylioppilaskuntien ja nyt vuoden alusta alkaen uuden ylioppilaskunnan Treyn omistama yhtiö.

– Meille on todella merkityksellistä ja suuri kunnia olla ensimmäinen vuoden 2019 kumppanilahjoittaja. Halusimme tukea lahjoituksella uutta Tampereen yliopistoa ja olla alusta asti osa aktiivista kumppaniverkostoa, Juveneksen toimitusjohtaja Päivi Jousmäki kertoo.

Juvenes-Yhtiöt tulee lahjoituksellaan mukaan Tampere3-perustajalahjoittajien joukkoon. Perustajalahjoittajat ovat yrityksiä ja säätiöitä, jotka ovat tukeneet lahjoituksin uuden korkeakouluyhteisön syntyä sen perustamisen aikana.

Tutustu perustajalahjoittajiin sekä lahjoittamiseen.

Lisätietoja:
Sidosryhmäjohtaja Päivi Myllykangas, puh. 040 743 6417, paivi.myllykangas [at] tuni.fi (paivi[dot]myllykangas[at]tuni[dot]fi)
Toimitusjohtaja Päivi Jousmäki, puh. 0207 600 335, paivi.jousmaki [at] juvenes.fi