Työpaja: Keraamimateriaalien 3D-tulostus

SMACC, Kampusareena 1. krs
21.5.2019 6.00–9.00
PääsymaksuMaksullinen tapahtuma
Insinööri- ja konstruktiokeraamien valmistaminen 3D-tulostamalla on kovaa vauhtia kehittyvää teknologiaa, joka luo täysin uusia mahdollisuuksia elinkeinoelämän käyttötarpeisiin. Teknologia on valmis siirtymään akateemisesta maailmasta yritysten käyttöön.

Nyt on mahdollisuus päästä tutustumaan teknisten keraamien 3D-tulostustekniikkaan ja hyppäämään mukaan kehitykseen hyödyntämään uutta teknologiaa.

Teknisten keraamien 3D-tulostus tuo täysin uusia mahdollisuuksia useille tekniikan alueille. Tulostetut kappaleet ovat tiiviitä, mittatarkkoja sekä erittäin hyviä pinnanlaadultaan ja kestävät hyvin kuumuutta, kulutusta, korroosiota ja syövyttäviä aineita.

3DIndesigner-hankkeen asiantuntijat kertovat lisää teknologiasta ja esittelevät sen mahdollisuuksia hankkeen työpajojen sarjassa. Ensimmäisen työpajan aiheena ovat tekniset keraamit ja niiden valmistusmenetelmät.

Työpajan aiheet:
Keraamien materiaaliominaisuudet ja käyttö teollisuussovelluksissa
Keraamien yleisimmät valmistusmenetelmät
Keraamien 3D-tulostus
Tutustuminen 3D-tulostuslaitteistoihin

Hinta: 30€/hlö

Tilaisuus liittyy Pirkanmaan ELY-keskuksen rahoittamaan 3D InDesigner -hankkeeseen ja sen hinta on 30 euroa/osallistuja tukikelpoisille PK-sektorin yrityksille. Jos tukikelpoisuuden edellytykset eivät yrityksen osalta täyty, tilaisuuden hinta on 100 euroa/osallistuja. Tuetun hinnan edellytyksenä on pk-yrityksen de-minimis ehtojen täyttyminen ja ilmoituksen täyttäminen. Ilmoituksen voi ladata etukäteen tästä ja toimittaa yrityksen talousosastolle täytettäväksi. Lisätietoja työpajassa.

Sarjan seuraavat työpajat: keraamitulosteiden suunnittelu 11.6.2019