Tutkijoiden yö 30.9.-1.10. 2022

SijaintiKansikatu 3, Nokia Arena, 33100 Tampere
Nokia Arena, Paidia-tila (Kansikatu 3) ja Old Irish Pub (Hämeenkatu 16)
Ajankohta30.9.2022 6.00–1.10.2022 13.00
Ilmoittautumisaika päättyy 30.9.2022,20.00
Kielisuomi
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Tutkijoiden yö 2022 Tampereella
Tutkijoiden yö on kaikille tieteenystäville suunnattu monitieteellinen tapahtuma, jossa tuodaan esille tutkijoita ja heidän työtään sekä tieteen merkitystä arjessamme. Tutkijoiden yötä vietetään joka vuosi syyskuun viimeisenä perjantaina ympäri Eurooppaa erilaisten ohjelmanumeroiden merkeissä. Tampereen yliopisto on jälleen mukana monitieteisellä ohjelmalla.

Tutustu Tutkijoiden yön ohjelmaan

PERJANTAI 30.9.

Työpajoja ja pop up -demoja nuorille klo 9.00-14.00

• Virtuaalitodellisuuden sovellukset eri aloilla – tule, näe, tunne ja kokeile!
  • Kuinka hallita valoa? – tule tutustumaan fotoniikkaan!

Tiedekahvila klo 14.00-15.00
Nuorille suunnatussa Tiedekahvilassa teemana fotoniikka. Lisätietoja Tiedekahvilasta.

Paikka: Nokia Arena, Paidia-tila (Kansikatu 3). Löydät Paidian, kun tulet Arenan pääsisäänkäynnistä vasemman puolen liukuportaita ylös 3. kerrokseen.

Perjantain nuorille suunnattuun ohjelmaan on ennakkoilmoittautuminen

ScienceSlam klo 19.00-21.00
Tutkijoiden yön Science Slam toteutetaan Old Irish Pubissa tutulla kaavalla: tutkijat ottavat mittaa toisistaan esitellen tutkimustaan yleisölle mahdollisimman viihdyttävästi.
Paikka: Old Irish Pub (Hämeenkatu 16)

LAUANTAI 1.10.

• Avoimet ovet Paidia - Tieteen areena klo 12.00-16.00

• Kaipaatko tietoa? – Pikatreffit tutkijoiden kanssa Nokia Arenalla klo 13–15

Avoimet ovet Paidia - Tieteen areena

• Paidia on Tampereen korkeakouluyhteisön yhteinen tila, jossa toteutetaan erilaisia tapahtumia, koulutusta, tutkimusta, yhteistyötä ja opiskelijatoimintaa. Voit tutustua tieteeseen, heittäytyä pelaamaan, osallistua tapahtumiin ja sukeltaa tamperelaiseen korkeakouluelämään.

Kaipaatko tietoa? – Pikatreffit tutkijoiden kanssa Nokia Arenalla

• Askarruttaako mieltäsi jokin kaupunkiin ja kestävyyteen liittyvä kysymys? Onko sinulla idea, josta haluaisit keskustella? Tule pikatreffeille tutkijoiden kanssa! Pääset vaihtamaan ajatuksia kaupunkeihin ja kestävyyteen eri näkökulmista perehtyneiden tutkijoiden kanssa – keskustelujen aiheena sinua kiinnostavat kysymykset. Mukana tutkijoita useilta aloilta. Innostavimpia keskusteluja voit lopuksi jatkaa kahvitarjoilun äärellä. Tampereen yliopiston tutkijat järjestävät pikatreffit Tampereen päivän kunniaksi, osana Tutkijoiden yön ohjelmaa. Mukaan mahtuu 30 henkilöä, ja paikat täytetään saapumisjärjestyksessä. Tulethan siis paikan päälle ajoissa. Toivottavasti tapaamme Nokia Arenalla!

Tampereen Tutkijoiden yön ohjelman tuottaa Tampereen yliopisto.

kristiina.tattari@tuni.fi