Tutkijakoulun seminaari: Some-tutkimuksen etiikka

Pinni B:n luentosali 4113
Ajankohta17.4.2019 10.00–13.00
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Miten sosiaalisen median aineistoja saa tutkia? Minkälaisia eettisiä kysymyksiä sosiaalisen median tutkimuskäyttö nostaa? Mitkä ovat eettisen some-tutkimuksen ehdot? Tiesitkö, että hyvän tieteellisen käytännön noudattaminen ja nk. HTK-ohje koskevat myös tutkijan viestintää ja vuorovaikutusta sosiaalisessa mediassa?

Tule kuuntelemaan asiantuntijaesityksiä some-tutkimuksen pelisäännöistä sekä keskustelemaan avoimista kysymyksistä ja haasteista. Some-tutkimuksen etiikka -iltapäiväseminaarin järjestäjä on Tampereen yliopiston tutkijakoulu.

13.00- 13.10 Avaussanat
Pirjo Nikander, tutkijakoulun johtaja, Tampereen yliopisto
13.10- 13.30 Tutkimusetiikka ja sosiaalinen media
Marko Ahteensuu, tutkimusetiikan yliopistonlehtori (ma.), Tampereen yliopisto