Tuotejohtamisen asiantuntijuus tuo lisäarvoa yritykselle

Julkaistu 23.4.2020
Mies vaaleansinisessä kauluspaidassa
Syksyllä 2020 alkaa Tampereen yliopiston tuotejohtamisen asiantuntijan koulutus. Koulutuskokonaisuus vastaa nykyajan osaamistarpeisiin ja tarjoaa nykyaikaisia työkaluja tuotejohtamiseen.

Koulutuksen tavoitteena on kehittää osallistujien osaamista liiketoimintalähtöisessä tuotekehityksessä sekä erityisesti tuotteen arvontuoton muotoilussa. Koulutus koostuu viiden opintopisteen laajuisista Tampereen yliopiston opintojaksoista tarjoten osallistujalle osaamiskokonaisuuden, jonka avulla yrityksen tuoteperhe on mahdollista hahmottaa uudella tavalla.

Opintoja on jo muutettu etäopetukseen sopivaksi, joten koulutus on mahdollista järjestää myös poikkeustilanteessa. Kokonaisuus on työelämälähtöinen ja vastaa aitoihin liike-elämän ongelmiin. On suositeltavaa, että osallistuja pystyy soveltamaan oppimaansa omaan työhönsä: harjoitus- ja projektitöitä toteutetaan yritysten omien tarpeiden pohjalta, ja kehitystyön tulos on näkyvissä välittömästi.

Lisäarvoa liiketoimintaan

Tampereen yliopiston Tuotejohtamisen asiantuntijan koulutus tuo parhaimmillaan lisäarvoa sekä yritykselle että osaajille. Nykyaikaiset työkalut mahdollistavat optimoitujen suunnittelu- ja toimitusprosessien kehityksen, ja tuotteen arvontuoton mekanismit selkeytyvät.

- Tehokas, globalisaation huomioonottava tuoteosaaminen tuo yritykselle ehdotonta kilpailuetua, korostaa yksi koulutuksen asiantuntijoista, professori Tero Juuti.

Selkeästi jaksotettujen teemojen ansiosta opiskelija voi hyödyntää oppimaansa käytäntöön välittömästi, jo koulutuksen aikana. Moderneilla työkaluilla voi vastata muun muassa kriittisiin kysymyksiin arvontuoton mekanismien parantamisesta sekä kustannustehokkuudesta, ja tuoda siten yritykselle suoraa lisäarvoa.

Uusia tuotehallinnan työkaluja

Yrityksen kilpailuetu ei muodostu pelkästään arvokkaasta brändistä tai hyvästä tuotteesta, vaan myös hyvästä tuotehallinnasta. Toimintaympäristön muuttuessa tuotehallinta jää helposti vanhentuneeseen tilaan, ja uudenlainen markkinakenttä vaatii myös uudenlaisia työkaluja. Koulutus tarjoaa osallistujille nykyaikaisen tuotekehitysmaailman ja suunnittelutieteen parhaita työkaluja, avaten samalla ymmärrystä teollisesta muotoilusta tuotekehityksessä.

- Vanhoilla kaavoilla ja työkaluilla kyetään hahmottamaan vain pieniä osioita kokonaisuudesta. Nykyajan tuotehallinnassa on panostettava uusiin työvälineisiin ja menetelmiin, Tero Juuti painottaa.

Koulutus on tarkoitettu kaikille, jotka ovat kiinnostuneita sekä itsensä että tuotteiden ja palveluiden kehittämisestä. Olemme saaneet koulutusohjelman toteuttamiseen opetus- ja kulttuuriministeriön myöntämän valtionavustuksen. Koulutus on osallistujalle maksuton. Hae mukaan 31.05.2020 mennessä!

Teksti: Anna Vättö

Tutustu koulutukseen ja hae!