Tulevaisuusverstas

Julkaistu 14.2.2020
Tampereen korkeakouluyhteisö
Kutsumme sinut etänä järjestettävään Tulevaisuusverstaaseen rakentamaan jatkuvan oppimisen, ohjauksen ja urahyvinvoinnin tulevaisuutta! Tulevaisuusverstaan kolme työpajaa järjestetään huhti-kesäkuun aikana ja voit osallistua niihin mistä päin Suomea tahansa.

Oletko tällä hetkellä työelämässä ja kaipaat uudenlaista suuntaa ja tukea urapolullesi? Vai veikö kenties koronakevät työsuhteesi väliaikaisesti katkolle? Tai oletko ollut työttömänä jo jonkin aikaa? Jäitkö viime hakukierroksella ilman opiskelupaikka yliopistossa tai korkeakoulussa? Vai opiskeletko parhaillaan yliopistossa tai korkeakoulussa, mutta kaipaisit juuri sinulle räätälöityä ohjausta ja tukea entistä enemmän?

Jos vastasit yhteenkin kysymykseen kyllä, olet etsimämme henkilö.

Jos haluat vaikuttaa siihen, millaisia ohjauksen ja tuen palveluja työuralla tai opintopolulla tarvitaan tulevaisuuden nopeasti muuttuvissa olosuhteissa, hae mukaan yhteiseen kehitystyöhön!

Muotoilemme yhdessä huippuasiantuntijoiden johdolla elinikäisen ohjauksen ja tuen mallia jatkuvan oppimisen hengessä. Haluamme varmistaa yksilön hyvinvoinnin opinnoissa ja työssä.

Me Tampereen korkeakouluyhteisössä olemme sitä mieltä, että jatkuvan oppimisen varmistamiseksi tarvitsemme myös elinikäistä ohjausta ja tukea elämän eri vaiheissa. Perus- ja toisen asteen opo tai korkea-asteen HOPS-ohjaus ei enää riitä. Myös työelämään tarvitaan elinikäisen ohjauksen malleja.

Uskomme myös siihen, että tulevaisuus tehdään yhdessä.

Tulevaisuusverstaan teemat ja aikataulu

• Jatkuvan oppijan ohjaus ja tuki – ideariihi ja yhteiskehittämisen stepit tulevaisuusajattelijan ohjauksessa
    Torstai 23.4.2020 klo 9-13

• Ideoiden jatkojalostus ja muotoilu ohjausammattilaisten verstaassa
    Perjantai 15.5.2020 klo 9-13

• Tuotoksen konkretisointi yhteisen vision mukaisesti
    Torstai 4.6.2020 klo 9-13

Verstastyöskentely toteutetaan etänä, joten minimivaatimuksena on tietokone ja toimiva etäyhteys.

Kuka voi hakea?

Haemme 15 jatkuvasta oppimisesta kiinnostunutta henkilöä luomaan kanssamme ohjauksen ja tuen uusia ratkaisuja. Hae mukaan

• jos olet intohimoinen osaamisen kehittäjä ja oppija
  • jos sinulla on kokemuksia coachauksesta, mentoroinnista tai työnohjauksesta osana työtäsi
  • jos kaipaat työhösi tai opintoihisi entistä yksilöllisempää ohjausta ja tukea
  • jos sinulla on kokemusta saamastasi ohjauksesta osana korkeakouluopintoja
  • jos sinulla on huonoja kokemuksia ohjauksesta

Arvostaisimme näkemystäsi ja olisimme kiinnostuneita kuulemmaan kehitysideasi. Laitetaan yhdessä tämä asia kuntoon!

Miksi juuri sinun kannattaisi osallistua?

Yhteiseen kehittämiseen osallistumalla

• pääset mukaan rakentamaan tulevaisuuden ohjausta asiantuntijoiden inspiroimana
  • tutustut tulevaisuuden ohjausajatteluun
  • saat ideasi kuuluviin ja osaksi konkreettisia ratkaisuja
  • pääset testaamaan työkaluja ja viitekehyksiä, joilla vauhditat omaa kehittymistä
  • tulet osaksi uteliaiden ja kehitysmyönteisten tekijöiden tiivistä ryhmää

Kehitystyössä syntynyttä tuotosta hyödynnetään osana jatkuvan oppimisen kokonaishyvinvoinnin ratkaisua.

Kaikkien verstaaseen osallistuneiden kesken arvotaan kolme henkilökohtaista urahyvinvoinnin pakettia (uracoaching + yksilöllinen hyvinvointimittaus tai -ohjelma). Palvelu tulee hyödyntää 31.12.2020 mennessä.

Hakuaikataulu ja -lomake

Hakuaika on auki 6.3.-12.4.2020.
Valinnasta ilmoitetaan jokaiselle valitulle henkilökohtaisesti viimeistään 14.4.2020.

Hakulomakkeeseen

Hae mukaan ja tule vaikuttamaan!