Tukea aineistonhallintasuunnitelmaasi työpajassa ja klinikalla

Julkaistu 27.8.2019
Tampereen korkeakouluyhteisö
Aineistonhallintasuunnitelma teemakuva
Haetko tutkimusrahoitusta Suomen Akatemian haussa? Kaipaisitko apua aineistonhallintasuunnitelman tekoon? Tule työpajaamme tai poikkea klinikalle! Vierailijoiksi saamme lisäksi lainopillisten ja tietoturvakysymysten asiantuntijoita.

Kirjasto järjestää sekä suomen- että englanninkielisiä Aineistonhallintasuunnitelma-työpajoja elo-syyskuussa eri kampuksilla. Voit kirjoittaa työpajassa omaa suunnitelmaasi ja käyttää halutessasi apuna aineistonhallinnan DMPTuuli-työkalua.

Työpajassa käymme läpi Suomen Akatemian aineistonhallintasuunnitelmaan liittyvät kysymykset. Paikalla olevat asiantuntijat auttavat ja opastavat ongelmatilanteissa ja vastaavat kysymyksiin.

Jos et voi osallistua työpajaan, poikkea aineistonhallintasuunnitelma-klinikalle kysymään suunnitelmasi teosta. Klinikalle ei tarvitse ilmoittautua, eikä niillä pidetä esityksiä tai luentoja. Huom! Voit tuoda myös julkaisusuunnitelmasi kommentoitavaksi klinikalle.

Voit myös lähettää aineistonhallintasuunnitelmasi kommentoitavaksi 17.9. mennessä osoitteeseen researchdata [at] tuni.fi (researchdata[at]tuni[dot]fi). Asiantuntijamme lukevat suunnitelmasi ja antavat vinkkejä ja neuvoja sen viimeistelyyn.

Aiempien seminaarien ja koulutusten materiaalit on tallennettu Zenodoon CC-BY 4.0 -lisenssillä.

Työpajat ja klinikat

Hervannan kampus, Kampusareena, Logos A119

• Pe 30.8. klo 9.15-10.45 työpaja (in English) – Vieraana lakimies Olli Repo
  • Ke 11.9. klo 9.15-10.45 työpaja – Vieraina tietoturvapäällikkö Juha Malmivaara ja lakimies Olli Repo
  • To 19.9. klo 14.15-15.45 klinikka, ei ilmoittautumista, HUOM! paikkana ryhmätyöhuone ARGON A022 – Vieraina tietoturvapäällikkö Juha Malmivaara ja lakimies Olli Repo

Keskustakampus, Linna-kirjasto, opetusluokka Elina 3022

• Ti 3.9. klo 9.15-10.45 työpaja – Vieraana tietoturvapäällikkö Juha Malmivaara
  • Ti 17.9. klo 9.15-10.45 työpaja (in English)
  • Pe 20.9. klo 9.15-10.45 klinikka, ei ilmoittautumista – Vieraina tietoturvapäällikkö Juha Malmivaara ja lakimies Olli Repo

Kaupin kampus, Arvo-kirjasto, opetusluokka Mauri B109

• Ke 4.9. klo 13.15-14.45 työpaja (in English)
  • Ti 10.9. klo 9.15-10.45 työpaja – Vieraina tietoturvapäällikkö Juha Malmivaara ja lakimies Olli Repo
  • Ke 18.9. klo 9.15-10.45 klinikka, ei ilmoittautumista – Vieraana lakimies Olli Repo

Tiloissa on kiinteät pöytäkoneet. Työpajaan mahtuu 15 osallistujaa.

Ilmoittaudu suomenkieliseen työpajaan
Ilmoittaudu englanninkieliseen työpajaan

Lisätietoja: researchdata [at] tuni.fi (researchdata[at]tuni[dot]fi)

Opas tutkimusaineistojen hallintaan