Tohtoripromootio

Ajankohta13.8.2022 9.00–14.30
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Tohtoripromootio 12.-14.8.2022
Tohtoripromootio on akateemisista juhlista korkein ja arvokkain ja sillä on vuosisatojen perinteet. Uusi Tampereen yliopisto järjestää ensimmäisen tohtoripromootionsa elokuussa 2022. Kaikkien tiedekuntien yhteisessä promootiossa vihitään uudesta yliopistosta valmistuneita tohtoreita sekä aiemmista Tampereen teknillisestä yliopistosta ja Tampereen yliopistosta valmistuneita tohtoreita, joita ei ole aiemmin promovoitu. Promootiossa vihitään myös uuden Tampereen yliopiston ensimmäiset kunniatohtorit.

Promootiotapahtumat ulottuvat kolmelle päivälle 12.-14. elokuuta. Yleisö on tervetullut seuraamaan varsinaisen promootiopäivän tapahtumia lauantaina 13. elokuuta.

Päätapahtuma, juhlallinen promootioakti järjestetään Tampere-talossa (Yliopistonkatu 55, 33100 Tampere) klo 12–15. Promootioaktissa vihitään tohtorit ja kunniatohtorit. Promootioaktia seuraavan yleisön tulee olla paikoillaan Tampere-talon Isossa salissa klo 12:00. Juhlayleisöltä odotetaan tilaisuuteen sopivaa pukeutumista eli tummaa juhlavaa asua (Ei taskuliinaa, käsineitä, näyttäviä koruja tai turkiksia. Suuret kunniamerkit, tohtorinhattu jos on). Promootioaktia voi seurata myös suorana verkossa.

Promootiokulkue 2018

Promootioaktin jälkeen promovoidut tohtorit ja muu juhlayleisö siirtyvät juhlakulkueena Tampereen Tuomiokirkkoon (Tuomiokirkonkatu 3b, 33100 Tampere). Noin klo 16:30 alkava promootiojumalanpalvelus on promootioaktin tavoin avoin tilaisuus.

Tervetuloa seuraamaan akateemista juhlaa!