TOAS lahjoittaa Tampereen yliopistolle

Julkaistu 14.2.2019
Tampereen yliopisto saa Tampereen opiskelija-asuntosäätiö TOASilta 50 000 euron lahjoituksen yliopiston monitieteiseen rahastoon. Rahastosta tuetaan eri alojen tutkimusta ja koulutusta.

– TOAS perustettiin vuonna 1959 samaan aikaan, kun yliopiston alkumetrejä Tampereella otettiin. Nyt kun säätiö viettää 60-vuotisjuhlavuottaan, haluamme olla jälleen tekemässä tulevaisuutta, sanoo TOASin toimitusjohtaja Kirsi Koski.

– Yliopisto on tärkeä taustayhteisömme eikä meitä olisi ainakaan tässä laajuudessa ilman yliopistoa. Tulevaisuudessa tarvitaan yhä enemmän aktiivista yhteistyötä synergiaa hakien.

Opiskelija-asuntosäätiöllä on Tampereella noin 6 300 asuntoa ja säätiön tavoitteena on rakennuttaa niitä vuosittain lisää.

– Olemme opiskelija-asumisen kautta helpottamassa opiskelijan arkea ja vetovoimaisessa opiskelijakaupungissa osaltamme rakentamassa myös uutta kestävästi kasvaen, Koski sanoo.

Rehtori Mari Walls kiittää TOASia lahjoituksesta.

– Turvallinen ja kustannuksiltaan opiskelijan tuloihin sopiva asuminen on tärkeää opintojen sujumisen kannalta ja siten yliopistonkin näkökulmasta. Arvostamme TOASin työtä opiskelija-asumisessa ja sitä, että säätiö haluaa juhlavuotenaan tukea myös yliopiston tutkimusta ja koulutusta, rehtori toteaa.

TOASin lahjoittaa yhteensä 60 000 euroa Tampereen uudelle korkeakouluyhteisölle. Ammattikorkeakoulu sai 10 000 euron lahjoituksensa jo viime vuoden puolella.

TOAS liittyy samalla Tampere3-perustajalahjoittajien joukkoon. Perustajalahjoittajat ovat yrityksiä ja säätiöitä, jotka ovat tukeneet lahjoituksin uuden korkeakouluyhteisön syntyä sen perustamisvaiheessa.

Tietoa perustajalahjoittajista ja lahjoittamisesta

Lisätietoja: