Tiedon tähden - tietoa tiedelehdistä ja avoimesta tieteestä

PaikkakuntaKalevantie 4, Tampere
Päätalo 2. kerros, Café Aula & Toivo
20.5.2019 7.15–13.00
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Kotimaisten tiedelehtien kiertuetapahtumassa voi osallistua kirjoittajapajaan ja kuunnella esityksiä tiedejulkaisemisesta, tutkimuksen vaikuttavuuden lisäämisestä sekä Tampereen korkeakouluyhteisön avoimen tieteen toimenpiteistä ja julkaisuprofiilista.

Kiertueen tapahtumia on pidetty kevään aikana eri yliopistokaupungeissa. Tavoitteena on nostaa esille tiedelehtien merkitys tutkimukselle, opetukselle, oppimiselle ja yhteiskunnalliselle keskustelulle ja innostaa tiedelehtien taustayhteisöjä verkostojensa vahvistamiseen, jäsenhankintaan ja kirjoittajien rekrytointiin.

10.15–12 Kirjoittajatyöpaja: Kertomus tieteellisen julkaisun muotona
•    Vetäjänä YTT, TKI-asiantuntija, dosentti Hannele Palukka (Tampereen ammattikorkeakoulu)
•    Ilmoittaudu 16.5.2019 mennessä tiedontahden [at] outlook.com (tiedontahden[at]outlook[dot]com)
12–13 Tiedelehtitori – Tule tutustumaan kotimaisiin tiedelehtiin!
13.15–16 Tiedelehdistä ja tiedejulkaisemisesta – luentoja ja lehtien esittäytymiset
•    Sami Syrjämäki (julkaisupäällikkö, Tieteellisten seurain valtuuskunta): Tiedejulkaiseminen ja -politiikka
•    Sari Räisänen (dosentti, yliopettaja, Tampereen ammattikorkeakoulu): Miten lisään tutkimukseni vaikuttavuutta
•    Markku Ihonen (tutkimuksen kehittämispäällikkö, Tampereen yliopisto): Tampereen korkeakouluyhteisön avoimen tieteen tahtotila ja toimenpiteet