Tervetuloa Visible Body -etäkoulutuksiin to 22.10 ja pe 23.10. klo 13-14

Julkaistu 6.10.2020
Tampereen korkeakouluyhteisö
VisibleBody logo
Visible Body -palvelut ovat korkeakoulujen käyttöön suunniteltuja interaktiivisia 3D-anatomiatietokantoja ja oppimistyökaluja. Tampereen korkeakouluyhteisössä on käytössä neljä palvelua: Human Anatomy Atlas, Muscle Premium, Anatomy & Physiology ja Physiology & Pathology. Palveluista on tarjolla sekä mobiilisovellukset että tietokantaversiot.

Koulutuksia on kaksi, joista ensimmäisessä koulutuksessa käydään läpi Human Anatomy Atlas ja Muscle Premium, toisessa Anatomy & Physiology ja Physiology & Pathology. Kouluttajana toimii Tarja Huttunen Wolters Kluwerilta. Koulutuksiin ei tarvitse ilmoittautua, liity Teams-koulutuksiin alla olevista linkeistä:

Torstaina 22.10. klo 13-14, linkki koulutukseen

• Human Anatomy Atlas näyttää kehon 3D-muodossa, toimii oppimisen apuvälineenä ja mahdollistaa ihmiskehon järjestelmien interaktiivisen tutkimisen. Se sisältää yli 4 000 anatomista rakennetta. Atlas kattaa sekä koko kehon että tiettyjen kehon osien anatomian.
  • Muscle Premium 3D-atlaksen avulla voi perehtyä ihmiskehon lihaksistoon. Se sopii hyvin opiskelijoille, opettajille ja terveydenhuollon ammattilaisille, jotka haluavat yksityiskohtaista tietoa lihasten toiminnasta. Atlas on erityisen hyödyllinen liikuntalääketieteessä, fysioterapiassa, kiropraktiikassa ja lääkinnällisten laitteiden kehitystyössä.

Perjantaina 23.10. klo 13-14, linkki koulutukseen

• Anatomy & Physiology -3D-ohjelmisto tuo todentuntua anatomian ja fysiologian opetukseen. Interaktiiviseen anatomiaohjelmaan kuuluu myös internetin kautta ladattavaa lisämateriaalia, joka tukee opetushenkilökuntaa ja opiskelijoita anatomian ja fysiologian kursseilla.
  • Physiology & Pathology -ohjelman avulla voi tutkia ihmisen peruselintoimintoja, niiden häiriöitä ja yleisimpien sairauksien kehittymistä. Sovelluksen 3D-mallien avulla voi vertailla normaalia anatomiaa ja sairaustiloja sekä katsoa animaatioita elintoiminnoista.

Koulutukset tallennetaan. Linkit koulutuksiin löydät Visible Body -oppaasta.

Lisätietoja: Johanna Nummi, tietopalveluneuvoja, johanna.nummi [at] tuni.fi (johanna[dot]nummi[at]tuni[dot]fi)