Tervetuloa Kannata meitä -katsaukseemme

Julkaistu 15.6.2021
Elina Suojanen-Laine
Kannata meitä -katsauksemme kutsuu sinut mukaan tutustumaan tärkeisiin tapahtumiimme keväästä 2020 tähän kevääseen 2021. Katsauksessamme pääset seuraamaan uusien professoreiden upeita videoesittelyitä sekä perehtymään alumnitarinoiden galleriaan. Kerromme tänä keväänä asetusta tavoitteesta saavuttaa hiilineutraalisuus vuoteen 2030 mennessä. Rehtori Mari Wallsin katsauksessa perehdytään muun muassa yliopistomme uuteen strategiaan, joka vahvistettiin alkuvuodesta 2020.

Yliopistomme varainhankinnassa on parhaillaan käynnissä vastinrahakampanja Kannata meitä. Sen taustalla on Suomen itsenäisyyden juhlarahaston päätös myöntää 100 miljoonan euron kertaluonteinen tuki yliopistoille. Näin valtio pääomittaa yliopistoja parhaassa tapauksessa 2,5-kertaisena vastinrahoituksena yliopistojen vuosina 2020–22 keräämille yksityisille rahalahjoituksille. Lahjoitettu euro voi siis kasvaa valtion panostuksen ansiosta jopa 3,5 euroksi. Jos saavutamme 4,4 miljoonan euron lahjoitustavoitteen, valtion vastinraha voi olla jopa 11 miljoonaa euroa.

Uusia tutkimusavauksia ja pitkäjänteistä tukea koulutukselle

Varainhankinnan lahjoitukset 6/2020-6/2021 54000 euroa, mikä voi valtion vastinrahan kanssa olla jopa 1,9 miljoonaa euroa.

Lahjoitukset mahdollistavat meille uusien tutkimusavausten tekemisen sekä antavat pitkäjänteistä tukea koulutukselle. Vuosien 201920 varainhankinta on mahdollistanut Digikampus-hankkeemme sekä uusien oppimisympäristöjen kehittämisen. Pääomien tuotoilla on voitu muun muassa tukea tenure track -tutkijapolun rekrytointipaketteja ja fotoniikan tutkimukseen keskittyvän PREIN-konsortion työtä.

Lämpimästi tervetuloa Kannatusjoukkueeseemme tukemaan työtämme yhteiskunnan suurimpien haasteiden ratkaisemiseksi ja uusien mahdollisuuksien luomiseksi!

Kannata meitä -katsaus