Teknisten keraamien 3D-tulostus-työpaja

Ilmoittautumisaika päättyy 26.8.2019,12.00
Kielisuomi
PääsymaksuMaksullinen tapahtuma
Teknisten keraamien 3D-tulostus tuo täysin uusia mahdollisuuksia useille tekniikan alueille. 3DIndesigner hankeen asiantuntijat kertovat lisää teknologiasta ja esittelevät sen mahdollisuuksia hankkeen työpajassa 27.8.2019

Insinööri- ja konstruktiokeraamien valmistaminen 3D-tulostamalla on kovaa vauhtia kehittyvää teknologiaa, joka luo täysin uusia mahdollisuuksia elinkeinoelämän käyttötarpeisiin. Teknologia on valmis siirtymään akateemisesta maailmasta yritysten käyttöön. Nyt on mahdollisuus päästä tutustumaan teknisten keraamien 3D-tulostustekniikkaan ja hyppäämään mukaan kehitykseen uutta teknologiaa hyödyntämään.

Teknisten keraamien 3D-tulostus tuo täysin uusia mahdollisuuksia useille tekniikan alueille. Tulostetut kappaleet ovat tiiviitä, mittatarkkoja sekä erittäin hyviä pinnanlaadultaan ja kestävät hyvin kuumuutta, kulutusta, korroosiota ja syövyttäviä aineita.

3DIndesigner hankeen asiantuntijat kertovat lisää teknologiasta ja esittelevät sen mahdollisuuksia hankkeen työpajojen sarjassa.

Ensimmäisen työpajan aiheena ovat tekniset keraamit ja niiden valmistusmenetelmät.

Työpajan aiheet:

• Keraamien materiaaliominaisuudet ja käyttö teollisuussovelluksissa

• Keraamien yleisimmät valmistusmenetelmät

• Keraamien 3D-tulostus

• Tutustuminen 3D-tulostuslaitteistoihin

Aika: Ti 27.8.2019, klo 9:00-12:00

Paikka: SMACC, Kampusareena 1 krs. Korkeakoulunkatu 7, 33720 Tampere

Hinta: 30€/hlö tukikelpoisille yrityksille, muut 100€, (TAU/TAMK henkilökunta, ota yhteyttä ensim maililla)

3D-Indesgner -hanke

jyrki.latokartano@tuni.fi teemu.vastamaki@tuni.fi