Tekniikan verkostoyliopisto FITech on julkaissut Käsikirjan korkeakouluyhteistyöhön

Julkaistu 7.9.2021
Tampereen korkeakouluyhteisö
Käsikirja tarjoaa käytännönläheisiä vinkkejä yhteistyön aloittamiseen tai syventämiseen.

FITechin ydintoiminnassa on alusta asti ollut ajatus yliopistojen ja yritysten linkkinä toimimisesta. Tämän ajatuksen pohjalta kehitettiin käsikirja, joka tukisi erityisesti pienten ja keskisuurten yritysten korkeakouluyhteistyötä.

Yhteistyöstä on monipuolisia hyötyjä

Yritysten ja korkeakoulujen välinen yhteistyö hyödyttää molempia osapuolia. Yrityksille ja organisaatioille yhteistyön hyötyjä voivat olla muun muassa mahdollisuus lisätä arvokasta tietotaitoa yrityksen toiminnan ja liiketoiminnan tueksi. Korkeakoulut taas saavat käytännön sovelluskohteita, uusia tutkimusaiheita sekä ensi käden tietoa siitä, millaista osaamista toimialalla vaaditaan.

Yrityksen ja korkeakoulun välistä yhteistyötä voidaan tehdä eri tasoilla, vaihdellen epämuodollisista kahvihetkistä strategisiin kumppanuussopimuksiin. Tärkeää on, että yritys löytää itselleen sopivan tavan yhteistyöhön, jotta vuorovaikutus yliopistojen kanssa vakiintuu osaksi toimintaa.

Tutustu korkeakouluyhteistyön käsikirjaan FITechin sivuilta ja löydä organisaatiollesi sopiva yhteistyön muoto!