TechBites: Electricity in Crisis

Ilmoittautumisaika päättyy 20.3.2023,10.00
Kielienglanti, suomi
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Euroopan sähköjärjestelmää on epävakauttanut alhaisempi maakaasun tarjonta, säähän sidotut uusiutuvan energian tuotantomuodot ja sähkön kysynnän kasvu taloustilanteen elpyessä. Samanaikainen teollisuuden, liikenteen sekä rakennuksien sähköistyminen on johtanut sähkön kriisiytymiseen. Nyt vaaditaan kollektiivisia toimia niin tutkimukselta, teollisuudelta kuin liike-elämältä. Olet sydämellisesti tervetullut keskustelemaan näistä teemoista maksuttomaan TechBites-aamiaistapahtumaamme 23.3.2023.

Verkostoitumistapahtuman keynote-puhujat ovat:

Jean Monnet -professori Pami Aalto, Tampereen yliopisto,
yksikön päällikkö Jyrki Uusitalo, Fingrid ja
toimitusjohtaja Mikko Kettunen, Lempäälän Energia.

Mukana lisäksi Tampereen yliopiston Climate Neutral Energy Systems and Society -tutkimusalustan (CNESS) tutkijoita pitchaamassa ajankohtaisista teemoistaan.

Tapahtuma on tarkoitettu erityisesti energia-alalla toimiville asiantuntijoille, jotka haluavat kuulla alan näkymistä, verkostoitua ja viritellä yhteistyötä yhteisten haasteiden ratkaisemiseksi.

Katso ohjelma ja ilmoittaudu aamiaistapahtumaan 20.3.2023 mennessä tapahtuman verkkosivulla.

Virittäydy teemaan

Lue artikkeli Sähkönjakelukriisin ratkaisu vaatii turvallisuuden tekijöiden ymmärtämistä ja rajat ylittävää yhteistyötä

Katso Youtube-video Security dimensions of the electricity crisis: who is responsible for what?, jossa professori Pami Aalto avaa tapahtuman teemoja.

Mitä odottaa TechBites-tapahtumalta? Se selviää artikkelista TechBites yhdistää yritykset ja tutkijat yhteisten ilmiöiden äärelle.

Kohderyhmä

Erityisesti energia-alalla toimivat asiantuntijat, jotka ovat kiinnostuneet yhteistyömahdollisuuksista ja verkostoitumisesta.