Tampereen yliopiston tutkimustietojärjestelmä TUNICRIS on avattu

Julkaistu 27.4.2021
Tampereen korkeakouluyhteisö
Tunicris (Kuvaaja: J. Renvall)
Kuvaaja: Jonne Renvall
TUNICRIS on Tampereen yliopiston ja Pirkanmaan sairaanhoitopiirin (PSHP) yhteinen tutkimustietojärjestelmä. Tutkimustietojärjestelmä on ikkuna Tampereen yliopiston ja PSHP:n julkaisu- ja asiantuntijatietoihin.

TUNICRIS on sekä alusta yliopiston ja PSHP:n tutkijoille ja asiantuntijoille tutkimuksen ja tieteellisen toiminnan hallinnointiin, että tärkeä väline sisäisessä ja ulkoisessa tutkimuksen raportoinnissa, arvioinnissa ja seurannassa. TUNICRIS tarjoaa ajantasaisen näkymän tutkimukseen sekä parantaa julkaisujen avointa saatavuutta ja tieteellisen toiminnan vaikuttavuutta.

TUNICRISiin on tuotu tiedot yliopiston vanhoista tutkimustietojärjestelmistä SoleCRISista ja TUTCRISista. TUNICRISissa on mukana myös Pirkanmaan sairaanhoitopiirin julkaisut, jotka on tuotu Julki-tietokannasta. Yhteinen tutkimustietojärjestelmä yliopiston ja PSHP:n kesken on yksi osoitus näiden tiiviistä yhteistyöstä.

Uuden tutkimustietojärjestelmän käyttöönotto on ollut suuri projekti. Työ tutkimustietojärjestelmän käyttöönoton ja kehittämisen parissa jatkuu edelleen.

Tutustu TUNICRIS:in osoitteessa https://researchportal.tuni.fi

Lisätietoja: cris.tau [at] tuni.fi