Tampereen Yliopiston Tukisäätiön nimikkorahastot

Julkaistu 16.9.2020
Pyörätie kulkee vehreän Tampereen yliopiston keskustakampuksen läpi.
Tampereen Yliopiston Tukisäätiö sr on perustettu vuonna 1973 Tampereen yliopiston valtiollistamisen yhteydessä. Säätiön sääntöjen mukaan säätiön tarkoituksena on tukea Tampereen yliopistossa harjoitettavaa toimintaa ja tutkimusta.

Tampereen Yliopiston Tukisäätiö sr

NIMIKKORAHASTOJEN APURAHAHAKU

1. AMMATTIKASVATUKSEN RAHASTON APURAHAT

Rahastosta jaetaan ammattikasvatuksen tutkimukseen apurahoja enintään 15.000 euroa.

2. KALLE KAIHARIN SYDÄNTUTKIMUKSEN STIPENDIRAHASTON APURAHA

Rahasto jakaa 6.000 euroa yhtenä tai useampana apurahana sydäntautitutkimuksen piiriin kuuluvan ajankohtaisen aiheen tutkimiseen.

3. KUNNALLISOPINTOJEN STIPENDIRAHASTON APURAHAT

Rahastosta jaetaan apurahoina enintään 6.000 euroa opinnoissaan hyvin menestyneille Tampereen yliopistossa opiskeleville kunta-alan perustutkinto-opiskelijoille ja tutkijankykyä osoittaneille jatko-opiskelijoille.

4. KAUPPAKORKEAKOULURAHASTO

Rahastosta myönnetään enintään 2.000 euroa apurahoina Tampereen yliopiston piirissä harjoitettavaan liiketaloustieteelliseen tutkimustyöhön.

5. TIETOJÄRJESTELMÄTIETEEN RAHASTO

Emeritusprofessori Pertti Järvisen tietojärjestelmätieteen rahastosta jaetaan apurahoina enintään 1.000 euroa Tampereen yliopistossa tehtävää tietojärjestelmätieteen (information systems science) jatko-opiskelua ja/tai tutkimusta varten. Stipendillä voidaan tukea esim. empiirisen kenttätyön toteuttamista tai osallistumista alan tieteelliseen konferenssiin.

6. TEEMU TUOMISEN KANSAINVÄLISEN KRIISINHALLINNAN RAHASTON APURAHA

Rahastosta myönnetään yksi 800 euron apuraha politiikan tutkimuksen perustutkinto-opiskelijalle esim. ulkomailla tapahtuvaan opintomatkaan tai konferenssiin.

7. ANU KIRRAN RAHASTO

Rahastosta myönnetään apurahoina 15.000 euroa nuorille opiskelijoille, jotka ovat parantumattomasti sairaita tai invalidisoituneita. Ensisijaisesti tukea saa lahjakkaat, vähävaraiset reumaa sairastavat nuoret. Tarve ja käyttökohde sekä haettava määrä perusteltava hakemuksessa.

8. MATTI NAARMISEN RAHASTO

Rahastosta jaetaan apurahoja 6.000 euroa eturauhassyövän tutkimuksen tukemiseen.

Hakemus on vapaamuotoinen.

Sähköpostilla tukisaatio.tau [at] tuni.fi (tukisaatio[dot]tau[at]tuni[dot]fi) tai outi.kulo [at] tuni.fi (outi[dot]kulo[at]tuni[dot]fi)

Tutustu Tukisäätiön sivuihin!