Tampereen yliopiston toimitilaohjelmaa koskeva päätös 20.12.2021

Julkaistu 20.12.2021
Tampere university logo
Tampereen yliopiston hallitus on päättänyt yliopiston toimitiloja koskevasta toimenpideohjelmasta hallituksen kokouksessaan 12.11.2021 tunnistaman vaihtoehdon mukaisesti.

Vuoteen 2025 ulottuvassa ensimmäisessä vaiheessa luovuttaisiin Hervannan kampuksella Festia-rakennuksesta, keskustakampuksella Pinni A -rakennuksesta ja Kaupin kampuksella osittain Arvo 1 -rakennuksesta. Vaihtoehto muodostaa kehyksen, jonka toimenpiteet voivat vähennysten tai kehitystoimenpiteiden osalta tarkentua tilankäyttösuunnittelun seurauksena.

Lisäksi hallitus valtuutti rehtorin käynnistämään keväällä 2022 laajapohjaisesti tiedekuntien ja yliopistoyhteisön kanssa toimenpideohjelman toisen vaiheen valmistelun vuosille 2026–2030. Valmistelussa kiinnitetään huomiota yhteisön osallistumiseen ja osallistumisen vaikuttavuuteen.

Toimitiloja koskevan toimenpideohjelman vaikutukset huomioidaan yliopiston vuosien 2023–2026 talous- ja toimintasuunnitelmassa.