Tampereen yliopiston rehtoriksi haki 21 henkilöä

Julkaistu 24.1.2023
yliopiston lippu liehuu tangossa.
Tampereen yliopiston rehtorin tehtävä oli haettavana 3.-23.1.2023. Rehtorin valitsee Tampereen korkeakoulusäätiön hallitus ja toimikausi alkaa 1.1.2024. Rehtori toimii samalla säätiölain tarkoittamana toimitusjohtajana ja vastaa yliopiston kehittämisestä ja tehtävien taloudellisesta, tehokkaasta ja tuloksellisesta hoitamisesta.

Tehtävään jättivät määräaikaan 23.1.2023 mennessä hakemuksensa seuraavat henkilöt:

Ahopelto Peetu, Anttila Erkki J., Hakovirta Marko, Hannula Mika, Hermans Raine, Hämäläinen Jari, Hämäläinen Keijo, Kunelius Risto, Kuusisto Jari, Lönnqvist Antti, Moilanen Eeva, Multisilta Jari, Nuotio Kimmo, Sjöström Kim, Suominen Kalle-Antti, Toivanen Heikki, Visakorpi Tapio, Vuorinen Jyrki, Walls Mari ja Willfor Sebastian. Yksi hakija ei halua nimeään julkaistavan.

Tampereen korkeakoulusäätiön hallitus päättää seuraavassa vaiheessa haastateltavista 31.1. ja kärkiehdokkaista 14.2.

Tampereen korkeakoulusäätiön hallituksen puheenjohtaja
Jorma Eloranta