Tampereen yliopiston lääke- ja terveystieteet nousivat 250 joukkoon kansainvälisessä vertailussa

Julkaistu 19.11.2019
Lääketiede
Times Higher Education -lehti (THE) on julkaissut lääke- ja terveystieteiden ranking-listan. Tampereen yliopiston lääke- ja terveystieteet sijoittuvat 250 joukkoon, kun vertailussa on mukana 775 yliopistoa ympäri maailmaa.

Suomalaisista yliopistoista Tampereen yliopisto on samassa luokassa (201-250) Turun kanssa Helsingin yliopiston pitäessä kärkeä.

Parhaimmat pisteensä Tampereen yliopisto saa yritysyhteistyöindikaattorilla (industry income). THE-vertailuissa käytetään viittä mittauspilaria, joista painoarvoltaan tärkeimmät on tutkimus, opetus ja viittausmäärät.

Lääke- ja terveystieteiden ranking-listalla parhaiten menestyi Oxfordin yliopisto. Toisella sijalla on Harvard ja kolmantena Cambridgen yliopisto.

THE World University Rankings 2020 by subject: clinical, pre-clinical and health