Tampereen yliopiston kansainvälisten maisteriohjelmien suosio jatkuu

Julkaistu 16.1.2020
Lippu
Tampereen yliopiston syksyllä 2020 alkaviin kansainvälisiin maisteriohjelmiin jätettiin 3 014 hakemusta.

Keskiviikkona 15.1. päättyneessä haussa oli mahdollista hakea opiskelemaan Tampereen yliopistoon englanninkieliseen maisterin, diplomi-insinöörin tai arkkitehdin koulutukseen 34 eri hakukohteessa.

Hakemuksia jätettiin yhteensä 3 014. Yksi vetovoimaisimpia ohjelmia oli Computing Sciences; sen seitsemän hakukohdetta keräsivät yhteensä 749 hakemusta. Yliopiston suosituimmat hakukohteet olivat Computing Sciences, Data Science (197 hakemusta), Leadership for Change – Sustainable Business Management (194 hakemusta) ja Peace, Mediation and Conflict Research (191 hakemusta). Hakijoiden oli mahdollista hakea kolmeen eri hakukohteeseen.

Yliopiston uudet tutkinto-ohjelmat olivat myös suosittuja: Environmental Engineering -ohjelmaan jätettiin 119 hakemusta ja Information Technology, Information Security -ohjelmaan 80 hakemusta.

Yksittäisiä hakijoita oli yhteensä 1 825 ja he edustavat yli sataa eri kansalaisuutta. Suomalaisia hakijoita oli 240. Hakijoista EU/ETA-alueen ulkopuolisia oli 1 432 eli lähes 80 prosenttia hakijoista.

- Olemme erittäin tyytyväisiä, että kasvua on tullut etenkin rekrytointialueilta kuten Vietnam, Venäjä ja Saksa, toteaa Tampereen yliopiston koulutuksen vararehtori Marja Sutela.

Viime hakukierroksella Tampereen yliopiston englanninkielisiin maisteriohjelmiin jätettiin yhteensä 3 178 hakemusta. Yliopiston ohjelmatarjonta vaihtelee vuosittain, joten vuodet eivät ole keskenään vertailukelpoisia.

Hakuaika englanninkielisiin alempiin korkeakoulututkintoihin päättyy 22.1.

Lisätietoja:
Koulutuksen vararehtori Marja Sutela, 040 721 5204