Tampereen yliopiston ja Tampereen ammattikorkeakoulun tilat on suljettu, kampuksilla voivat työskennellä ainoastaan erikseen nimetyt henkilöt (päivitetty 19.3. kello 8)

Julkaistu 18.3.2020
Tampereen korkeakouluyhteisö
Kuvituskuva
Tampereen yliopisto ja Tampereen ammattikorkeakoulu seuraavat koronavirustilannetta ja viranomaisten päätöksiä ja linjaavat tarvittavia toimia yhdessä. Linjauksemme noudattavat yliopistojen ja ammattikorkeakoulujen rehtorineuvostojen Unifin ja Arenen sopimia valtakunnallisia linjauksia.

Tampereen yliopiston ja Tampereen ammattikorkeakoulun tilat on suljettu 18.3. alkaen.

Aluehallintoviraston (AVI) päätöksen mukaisesti kampuksille voivat mennä ja niillä työskennellä ainoastaan erikseen nimetyt henkilöt, joiden työtehtävät liittyvät kriittiseen TKI-toimintaan, etäopetukseen tai tukitoimintoihin. Nämä henkilöt ovat saaneet tai saavat tiedon kampuksella työskentelystään esihenkilönsä kautta. Parhaillaan on meneillään kriittisessä TKI-toiminnassa työskentelevien määrittely AVI:n ohjeiden ja Unifin yhteisten linjausten pohjalta.

Muille on mahdollista hakea välttämättömiä tavaroita sopimalla asiasta etukäteen sähköpostitse tai puhelimitse infojen kanssa. Infojen henkilökunta noutaa tavarat ja toimittaa ne hakijalle rakennuksen ulko-ovelle. Infojen henkilökuntaa on kampuksilla paikalla arkisin klo 8-16. Löydät infojen yhteystiedot intrasta.

Tarvittavat etätyövälineet voi noutaa sopimalla asiasta etukäteen IT-helpdeskin kanssa. IT-asiakaspalvelun yhteystiedot ja uudet aukioloajat intrassa.

Tavarat ja kuriirilähetykset vastaanotetaan kampuksilla keskitetysti. Kaikista saapuneista tavara- ja kuriirilähetyksistä ilmoitetaan vastaanottajalle ja sovitaan, kuinka lähetyksen kanssa toimitaan. Kampusten välinen posti ja muut kuljetukset hoidetaan normaalisti. Myös kaikki kirjeposti lajitellaan ja jaetaan normaalisti. Tarvittaessa palveluyksiköiden (esim. hakijapalvelut) kanssa sovitaan erikseen postien käsittelystä ottamalla yhteys kiinteistön infoon.

Kampusten tiloissa olevat pakettiautomaatit on suljettu.

Ajantasainen tieto ja ohjeistus päivittyy intranetiin. Tänään on julkaistu mm. tutkimusrahoittajien linjauksia liittyen koronavirukseen

Kaikkien toimenpiteiden tarkoituksena on minimoida koronavirustartunnat. Samassa tilassa voi olla yhtä aikaa enintään kymmenen henkilöä ja tällöinkin on huolehdittava varotoimista.

Koronatilannetta koskevat kysymykset: korona [at] tuni.fi (korona[at]tuni[dot]fi)