Tampereen yliopiston hallitukseen kaksi uutta jäsentä

Julkaistu 10.12.2019
Tampereen yliopisto JR
Tampereen yliopiston hallituksen kahden jäsenen toimikausi päättyy 31.12.2019. Konsistori nimitti tiistaina 10.12 hallitukseen kaksi uutta jäsentä.

Säätiöyliopiston seitsenjäsenisen hallituksen on yliopistolain mukaan monipuolisesti edustettava yliopiston toimialaan kuuluvien tieteiden ja taiteiden sekä yhteiskuntaelämän ja elinkeinoelämän kotimaista ja kansainvälistä korkeimman tason asiantuntemusta.

Konsistorin tiistaina nimittämät uudet Tampereen yliopiston hallituksen jäsenet toimikaudelle 1.1.2020 - 31.12.2022 ovat:
TkT Anne Jalkala, Vice President, Innovation and Venturing, Fortum Oyj, Espoo
Professori Johanna Kantola, Tampereen yliopisto

Konsistori hyväksyi nimityskomitean esityksen hallituksen jäseniksi äänin 13-5.

Hallituksessa jatkavat:
Hallituksen puheenjohtaja, FT Ilkka Herlin, Cargotec Oyj:n hallituksen puheenjohtaja
Hallituksen varapuheenjohtaja, professori (emer.) Kimmo Kontula, Helsingin yliopisto
Professori Jari Kinaret, Chalmersin teknillinen yliopisto, Göteborg, Ruotsi
Professori Pirkko Liisa Raudaskoski, Aalborgin yliopisto, Aalborg, Tanska
Yht. yo Iiris Suomela, kansanedustaja

- Haluan kiittää nimityskomiteaa sekä aktiivisesti hallitusjäseniä ehdottaneita yliopistoyhteisön jäseniä ja yliopistosäätiön perustajia. Yliopistomme hallitus on korkeatasoinen ja tasapainoinen kokonaisuus, jossa yliopiston alat ovat hyvin edustettuina ja jossa toteutuu myös sukupuolten tasa-arvo, toteaa konsistorin varapuheenjohtaja Eeva Moilanen.

- Konsistorin ja koko yliopistoyhteisön puolesta kiitän lämpimästi toimikautensa päättäneitä pormestari Lauri Lylyä ja johtaja Pekka Puustista arvokkaasta panoksesta uuden Tampereen yliopiston rakentamisessa.

Lisätietoja hallituksen jäsenten valinnasta:
Tampereen yliopiston konsistorin varapuheenjohtaja Eeva Moilanen, 050 305 6678, eeva.moilanen [at] tuni.fi (eeva[dot]moilanen[at]tuni[dot]fi)