Tampereen yliopiston englanninkielisiin maisteriohjelmiin lähes 10 000 hakemusta

Julkaistu 12.1.2023
Students are walking on a bridge in Tampere.
Kuva: Rami Hanafi
Tampereen yliopiston syksyllä alkaviin kansainvälisiin maisteriohjelmiin jätettiin ennätysmäärä hakemuksia. Hakemusmäärä yli kaksinkertaistui, kun nousua viime hakukierrokseen verrattuna oli huimat 167 prosenttia.

Keskiviikkona 11.1. päättyneessä haussa oli mahdollista hakea opiskelemaan Tampereen yliopistoon englanninkieliseen maisterin, diplomi-insinöörin tai arkkitehdin koulutukseen 35 eri hakukohteessa.

Hakemuksia jätettiin yhteensä 9929. Uusina hakukohteina olivat Civil Engineering tutkinto-ohjelman hakukohteet Sustainable Transport ja Structural Engineering, jotka keräsivät yhteensä 398 hakemusta. Yliopiston suosituimmat hakukohteet olivat Data Science, Computing Sciences (932 hakemusta), Sustainable Business Management, Leadership for Change (662 hakemusta) ja Software, Web & Cloud, Computing Sciences (650 hakemusta).

Hakijoiden oli mahdollista hakea kolmeen eri hakukohteeseen.

Myös yksittäisten hakijoiden määrä kasvoi. Kasvua edellisen vuoden hakijamäärään oli 143 prosenttia. Yksittäisiä hakijoita oli yhteensä 5295, ja he edustavat yli sataa eri kansalaisuutta. Suomalaisia hakijoita oli 247. EU/ETA-alueen ulkopuolelta hakijoista oli 92 prosenttia, yhteensä 4876 hakijaa.

Tampereen yliopiston koulutuksen vararehtori Marja Sutela on hyvin tyytyväinen hakijoiden määrän kasvuun.

– On erityisen hienoa nähdä, että Tampereen yliopiston englanninkielisten maisteriohjelmien vetovoima kansainvälisten hakijoiden keskuudessa vahvistuu entisestään. Ilahduttavasti myös uudet rakennustekniikan englanninkieliset maisterihakukohteet kiinnostivat laajasti. Kiitos kaikille hakijoille!

Hakuaika englanninkielisiin alempiin korkeakoulututkintoihin päättyy 18.1.

Lisätietoja:

Koulutuksen vararehtori Marja Sutela, 040 721 5204