Tampereen yliopiston biotieteet sijoittuvat ensimmäistä kertaa kansainvälisessä yliopistovertailussa

Julkaistu 19.11.2019
Biotieteet
Tampereen yliopiston biotieteet sijoittuvat Times Higher Education –lehden julkaisemalla Life Sciences –tieteenalan ranking-listalla 400 parhaan joukkoon.

Vertailussa oli tänä vuonna mukana 821 yliopistoa. Suomalaisista yliopistoista samassa luokassa (301-400) on Åbo Akademi.

Parhaimmat pisteensä Tampereen yliopisto saa yritysyhteistyöindikaattorilla (industry income), jolla mitattuna Tampere sijoittuu Suomen parhaimmaksi. Toiseksi paras indikaattori on tutkimusviittausten määrä.

Suomalaisista yliopistoista parhaiten sijoittuu Helsingin yliopisto (71.), koko listan kärjessä on Cambridgen yliopisto, toisena Harvard ja kolmantena Oxfordin yliopisto.

THE World University Rankings 2020 by subject: life sciences