Tampereen yliopisto mukana parhaiden yliopistojen listalla

Julkaistu 15.6.2020
Tampereen yliopisto mukana parhaiden yliopistojen listalla
Tampereen yliopisto on jälleen mukana maailman parhaiden yliopistojen listalla. Kansainvälinen QS-ranking arvioi 5 500 yliopistoa ja korkeakoulua ympäri maailman ja listasi niistä 1 000 parasta.

Aiemman ranking-menestyksen tapaan Tampereen yliopisto saa parhaimmat pisteensä tieteellisten sitaattien määrästä.

Tampereen yliopiston sijoitus (409) säilyi lähes samana viime vuodesta. Suomalaisia yliopistoja listalla on 9, joista Tamperen yliopisto sijoittui kuudenneksi.

Keväällä Tampereen yliopiston informaatiotutkimus sekä viestintä- ja mediatieteet menestyivät hyvin QS:n oppialalistalla. Tuolloin informaatiotutkimus (Library & Information Management) ylsi sijalle 25 omalla alallaan.

Quacquarelli Symonds -organisaatio julkaisee maailman yliopistojen rankingin ja oppialavertailun seuraavana vuonna. Rankingit jatkuvat syksyllä 2020, kun Times Higher Education julkaisee kokonais- ja alakohtaiset tulokset.

QS-rankingin kärkisijan pitää edelleen MIT Massachusetts Institute of Technology.

QS World University Rankings® 2021