Tampereen yliopisto 400 parhaan joukossa QS-rankingissa

Julkaistu 19.6.2019
Tampereen yliopisto/ Kuva: Jonne Renvall

Tampereen yliopisto sijoittui 400 maailman parhaan yliopiston joukkoon kansainvälisessä QS-rankingissa, jossa oli mukana kaikkiaan 1 620 yliopistoa ja korkeakoulua eri puolilta maailmaa.

Kesäkuussa julkaistu QS-ranking on ensimmäinen kansainvälinen vertailu, jossa vuoden alussa perustettu uusi Tampereen yliopisto oli mukana. Suomesta mukana oli 9 yliopistoa, joiden joukossa Tampereen yliopisto oli kuudes. Tampereen yliopiston sijaluku koko listalla oli 395.

Yksittäisistä indikaattoreista Tampereen yliopiston paras sijoitus tuli sitaattien määrästä ja seuraavaksi paras työnantajamaineesta.

Parhaiten OS-rankingissa pärjäsivät amerikkalaisyliopistot MIT (Massachusetts Institute of Technology), Stanford ja Harvard.

The QS World University Ranking® 2020