Tampereen uusi korkeakouluyhteisö ensimmäistä kertaa mukana yhteishaussa

Julkaistu 18.3.2019
Tampereen korkeakouluyhteisö
Tampereen yliopistosta ja Tampereen ammattikorkeakoulusta muodostuva uusi korkeakouluyhteisö on näkyvästi mukana korkeakoulujen yhteishaussa. Kevään toinen yhteishaku alkaa keskiviikkona 20. maaliskuuta.

Tampereen ammattikorkeakoulun (TAMK) ja Tampereen yliopiston hakukohteet tarjoavat monipuolisesti vaihtoehtoja eri koulutustaustoilla hakeville. Uudessa korkeakouluyhteisössä kohtaavat muun muassa tekniikan, terveyden ja yhteiskunnan tutkimus ja opetus. Yliopistotutkinnoissa korostuu tieteellinen pohja, TAMKin tutkinnoissa painotus on käytännön työelämävalmiuksissa.

Tiivistyvä yhteistyö korkeakoulujen kesken merkitsee opiskelijalle laajempaa kurssitarjontaa ja laajempia mahdollisuuksia ns. ristiinopiskeluun, projekteihin ja työelämäkontakteihin. Tampereen korkeakouluyhteisöön kuuluu noin 30 000 opiskelijaa.

Ammattikorkeakoulututkintoon johtavia hakukohteita yhteishaussa on TAMKissa yli 30. Tampereen yliopistossa sekä alempaan että ylempään korkeakoulututkintoon johtavia hakukohteita on yhteishaussa tarjolla yli 40.

Tampereen korkeakoulut tarjoavat myös soveltuvan alemman korkeakoulututkinnon tai ammattikorkeakoulututkinnon suorittaneille ylempiä korkeakoulututkintoja ja ylempiä ammattikorkeakoulututkintoja kaikilla koulutusaloillaan.

Tampereen lisäksi TAMK tarjoaa liiketalouden tutkinto-ohjelman Virroilla ja Tampereen yliopiston Porin yksikössä on tarjolla viisi eri maisteriohjelmaa.

Haku korkeakouluihin alkaa 20.3. kello 8.00 ja päättyy 3.4. kello 15.00. Tampereen ammattikorkeakoulun ja Tampereen yliopiston hakukohteisiin haetaan Opintopolku.fi-palvelussa.

Lisätietoja opiskelusta, valintakokeista, valintaperusteista sekä hakemisesta www.tuni.fi/fi/tule-opiskelemaan

Lisätiedot:

Tampereen ammattikorkeakoulun hakijapalvelut
hakijapalvelut.tamk [at] tuni.fi (hakijapalvelut[dot]tamk[at]tuni[dot]fi), 0294 520 444 (ma-pe 12-14)

Tampereen yliopiston hakijapalvelut
hakijapalvelut.tau [at] tuni.fi (hakijapalvelut[dot]tau[at]tuni[dot]fi), 0294 520 400 (ma-pe 12-14)