Tampereen korkeakoulujen ristiinopiskelu laajenee – Poliisiammattikorkeakoulu tulee mukaan

Julkaistu 22.6.2021
Tampereen korkeakouluyhteisö
Kuvituskuva yliopiston monipuolisesta koulutus- ja tutkimustarjonnasta.
Kuvituskuva. Kuva: Jonne Renvall / Tampereen yliopisto
Tampereen korkeakoulujen välinen ristiinopiskelu laajenee syksyllä. Opiskelijat voivat entistä paremmin kartuttaa osaamistaan, kun Poliisiammattikorkeakoulu Hervannasta liittyy joukkoon.

Lukuvuodesta 2021–2022 alkaen Poliisiammattikorkeakoulun (Polamk) opiskelija voi hakeutua Tampereen korkeakouluyhteisön eli Tampereen yliopiston ja Tampereen ammattikorkeakoulun tarjoamiin opintoihin. Vastaavasti korkeakouluyhteisöstä voi hakea tietyille opintojaksoille Polamkiin.

Tampereen korkeakouluyhteisössä ristiinopiskelu on jo ollut mahdollista. TAMKin opiskelija on voinut suorittaa yliopisto-opintoja ja yliopisto-opiskelijat AMK-opintoja. Syksyllä ristiinopiskelupalveluun liittyy Polamk, mikä lisää opiskelijan mahdollisuuksia valita tutkintoonsa monipuolisia valinnaisia opintoja. Polamk liittyy samalla digitaaliseen Campusonline-portaaliin, joka kokoaa verkko-opintotarjontaa kaikista Suomen ammattikorkeakouluista.

Polamk tarjoaa Tampereen korkeakouluyhteisön opiskelijalle jatkossa kursseja, joita sen Erasmus-vaihto-opiskelijatkin suorittavat. Tulevia kansainvälisten kurssien teemoja ovat ajankohtainen poliisitutkimus ja suomalainen poliisitoiminta. Poliisitoimintaa esittelevä verkkokurssi on tekeillä Campusonline-portaaliin.

Poliisiopiskelijoiden ammatillista osaamista täydentävät yliopisto- ja AMK-kurssit muun muassa psykologiassa, hallintotieteissä, sosiaali- ja terveysalalla sekä kielissä.

Ristiinopiskelu on mahdollista kaikille Tampereen yliopiston ja TAMKin läsnä-oleville tutkinto-opiskelijoille, vaihto-opiskelijoille sekä TAMKin opettajaopiskelijoille. Opetustarjonta on voimassa aina lukuvuoden kerrallaan. Opintoihin haetaan jälleen 1.8.2021 alkaen.

Lue lisää ristiinopiskelupalvelusta.

Sami Hautakangas, erityisasiantuntija, Tampereen yliopisto