Tampereen kaupunki vastaa korkeakouluyhteisön vaihto-opiskelijoiden terveyspalveluista ensi vuonna

Julkaistu 18.9.2020
Tampereen korkeakouluyhteisö
blood pressure curve
Tampereen kaupunki vastaa Tampereen ammattikorkeakouluun ja Tampereen yliopistoon saapuvien vaihto-opiskelijoiden terveydenhuollosta 1.1.2021 alkaen.

Tampereen ammattikorkeakoulussa vaihto-opiskelijoiden terveydenhoitopalvelut on kaupunki tuottanut jo tähänkin asti, mutta yliopistolla terveyspalvelut vaihto-opiskelijoille on aikaisemmin tuottanut YTHS.

Ensi vuonna Tampereen kaupungin terveydenhuollon piiriin kuuluvat EU- tai ETA-maista sekä Sveitsistä tulevat vaihto-opiskelijat, Australiassa asuvat ja siellä sairausvakuutetut vaihto-opiskelijat sekä Kanadan Quebecin provinssista tulevat vaihto-opiskelijat. Tampereen kaupunki yhdessä korkeakoulujen kanssa tulee tiedottamaan tarkemmin palvelukäytännöistä ja yhteydenottotavoista ennen vuodenvaihdetta.

Edellä mainittujen alueiden ulkopuolelta saapuvat vaihto-opiskelijat ohjataan yksityisiin terveyspalveluihin.

Lisätietoa TAMKissa: Kirsi Jokipakka, päällikkö, kansanväliset palvelut

Lisätietoa yliopistolla: Igor Tanskanen, asiantuntija, kansainvälinen liikkuvuus