Tampereen EMBA 20 vuotta

Julkaistu 13.9.2019
EMBA_juhlaseminaari

Tampereen korkeakouluyhteisön avajaisviikon arvokas juhlatunnelma näkyi myös keskiviikkona 11.9. Tampereen EMBA-tuoteperheen 20-vuotisjuhlaseminaarissa.

EMBA-tuoteperheen ensimmäinen ohjelma käynnistettiin 20 vuotta sitten vastaamaan korkeatasoisen johtamiskoulutuksen kovaan kysyntään. Vuosien varrella kokonaisuus on laajentunut seitsemän ohjelman EMBA-tuoteperheeksi, joista jokainen on eri tavalla painotettu. Juhlaseminaarissa ohjelmaperhettä juhlistettiin yli sadan kutsuvieraan voimin.

Tilaisuuden alkusanat lausui rehtori Mari Walls, ja pääpuhujana loisti Fiskars Groupin toimitusjohtaja Jaana Tuominen. Tuomisen esityksen aiheena oli kyky uudistua ja rohkeus toteuttaa muutos.

- On tiedettävä, mitä maailmassa tapahtuu ja muokattava yritystä sen mukaan, Tuominen korostaa.

Tuominen kertoo olevansa arvopohjainen johtaja, joka elää kuten opettaa. Uudistumiskyky ja rohkeus ovat hänen mukanansa merkityksettömiä, mikäli luottamus johtajaan puuttuu.

- Ilman luottamusta mitään ei tapahdu, painottaa Tuominen.

EMBA-ohjelmien kahta vuosikymmentä muistelivat taloustieteiden tohtori, vuorineuvos Kari Neilimo ja professori Erkki Uusi-Rauva. Erityisen merkittävää vuosien varrella on heidän mukaansa ollut osallistujien kehittyminen sekä korkea motivaatiotaso.

- On ollut hienoa nähdä, kuinka EMBA-ohjelmat ovat todella vaikuttaneet osallistujiin, Kari Neilimo toteaa.

Tilaisuuden päätti EMBA-alumnien ja tutkinto-opiskelijoiden pohdinta johtamisen tulevista vuosikymmenistä, minkä jälkeen vieraat nauttivat vapaasta seurustelusta Get together -merkeissä.

Teksti ja kuva: Anna Vättö