Tampere University Press Tampereen Kirjafestareilla

Julkaistu 16.11.2021
Tampereen korkeakouluyhteisö
Tampereen kirjamessut - kirjafestarit
TUP esittelee messuilla uusimpia julkaisujaan ja avaa paneelikeskustelussa open access -kirjojen saloja.

Tampere University Press osallistuu joulukuun ensimmäisenä viikonloppuna järjestettävään Tampereen Kirjamessut – Kirjafestarit -tapahtumaan näytteilleasettajana ja ohjelmantuottajana. TUP esittelee messuilla uusimpia julkaisujaan ja avaa yleisölle open access -julkaisutoiminnan saloja.

Lauantaina 4. joulukuuta kello 12 Tampere-talon Sorsapuistosalissa keskustellaan avoimesta tiedekirjajulkaisemisesta. Paneelikeskustelun vetää TUPin kustannuspäällikkö Susanna Nykyri, ja keskustelijoina ovat kustannusjohtaja Kirsi Keravuori Suomalaisen Kirjallisuuden Seurasta, viestintä- ja toimituspäällikkö Anna-Mari Vesterinen Helsinki University Pressistä, julkaisupäällikkö Sami Syrjämäki Tieteellisten seurain valtuuskunnasta sekä open access -kirjana julkaistun Pirstoutuvatko työurat? -teoksen toimittaja, yliopistonlehtori Pasi Pyöriä Tampereen yliopistosta. Paneelin järjestävät yhteistyössä Tampere University Press ja Tieteellisten seurain valtuuskunta.

Ennen paneelia selviää myös, mikä teos on TUPin Vuoden Kirja 2020. Palkintoperusteet kertoo tämän vuoden valitsijana toiminut professori Veli-Matti Värri Tampereen yliopistosta.

Tampereen Kirjamessut – Kirjafestarit järjestetään nyt ensimmäistä kertaa. Tapahtumaviikonloppu pitää sisällään yli 250 kirjailijahaastattelua, paneeleita, puheenvuoroja ja luentoja, poikkitaiteellisia live-esityksiä, klubeja ja cosplay-taidetta.

www.tuni.fi/tup