TAMKin Media and Arts -tutkinto-ohjelma Egyptiin

Julkaistu 7.3.2019
Tampereen ammattikorkeakoulu
Egypti-sopimuksen allekirjoitus TAMKissa 6.3.2019
TAMK on tehnyt tähän asti mittavimman vientikoulutussopimuksensa.

TAMKin toistaiseksi mittavin vientikoulutus käynnistyy ensi syksynä, kun viemme Egyptin Alexandriaan nelivuotisen Media and Arts -tutkinto-ohjelman. Käytännössä TAMKin opettajat opettavat tutkinnosta puolet ja Suomessa koulutettavat egyptiläiset opettajat puolet.

Asiakkuuspäällikkö Peter Perttula TAMK EDUsta kertoo, että kauppa oli pitkän prosessin ja kovan työn tulos. Hän toteaa nälän kasvaneen syödessä.

– Tämä ja jo käynnissä oleva International Business -koulutus ovat ensimmäiset Egyptiin myymämme tutkintokoulutukset. Toivottavasti jonakin päivänä koulutamme myös vaikkapa insinöörejä ja sairaanhoitajia Alexandriassa, Perttula kommentoi.

Myös TAMK EDUn johtaja Carita Prokki iloitsee kaupasta, jonka tuloksena TAMKin kansainvälistäminen ottaa ison harppauksen eteenpäin.

– On löydettävä uusia tapoja toimia ja rohkeasti astuttava vähän tuntemattomallekin maaperälle. Tämä on herkullinen haaste meille kaikille!