TAMKin Kestävän Kehityksen päivä

Ajankohta3.10.2019 6.00–13.00
Kielisuomi
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
TAMKin tavoitteena on kouluttaa ammattilaisia, jotka osaavat edistää kestävää kehitystä työssään. Kestävän kehityksen päivänä opiskelijat esittelevät aiheeseen liittyvää osaamistaan ja saavat eväitä hiilineutraaliin yhteiskuntaan.

Klo 9-12 opiskelijat järjestävät kestävään kehitykseen liittyviä toiminta- ja esittelypisteitä TAMKin juhlasalin lämpiössä B-talon ruokalan läheisyydessä. Ständien aiheina ovat mm. Reilu kauppa, sosiaalisesti kestävä kehitys, vegaanius, ekologinen onnenpyörä ja hiilijalanjäljen vähentäminen kotimaisten elintarvikkeiden avulla sekä Kestävä Tulevaisuus ry:n kehitysyhteistyöprojektit.

Ilmastoahdistuksesta hiilineutraaliuteen - kestävän kehityksen päivän seminaari klo 12.15-15.30 luentosalissa G00-10

Seminaari striimatataan. Voit katsella sitä tämän linkin kautta

12.15-12.45 Kokemuksia nuorten

ilmastoahdistuskeskusteluryhmistä psykologi Riitta Ylikomi

13.10-13.50 Hiilineutraali Pirkanmaa 2030 - Kyllä! Soili Ingelin, erityisasiantuntija Pirkanmaan

ELY-keskus.

13.50-14.30 Hiilipörssi - soiden ennallistamista luonnon, vesien ja ilmaston puolesta Liisa Toopakka, metsänhoitaja, suoasiantuntija.

14.30- 15.10 Hiiltä maaperään sitovat ratkaisut. Mika Nieminen limnologi, ympäristöinsinööri Golder associates.

TAMKin kestävän kehityksen ryhmä

TAMKin kestävän kehityksen ryhmän puheenjohtaja Eveliina Asikainen