TAMKin AMK-valintakokeet järjestetään kaksivaiheisena kesäkuussa, valintakokeisiin kampuksella on varattu kolme päivää juhannuksen jälkeen

Julkaistu 29.5.2020
Tampereen ammattikorkeakoulu
TAMK_kyltti_pääkampus_Teiskontie
Tampereen ammattikorkeakoulun kevään yhteishaun AMK-valintakokeet järjestetään kaksivaiheisena. Valtakunnallinen digitaalinen AMK-valintakokeen ensimmäinen vaihe on torstaina 4.6. Se suoritetaan etäyhteyksin, ja siihen osallistuu arviolta yli 70 000 hakijaa. Valintakokeen toisen vaiheen koe järjestetään jatkoon päässeille noin 20 000 hakijalle valvotusti ammattikorkeakoulujen kampuksilla.

Ammattikorkeakoulujen valintakokeen toinen vaihe järjestetään juhannuksen jälkeen kolmena päivänä: tiistaina 23.6., keskiviikkona 24.6. ja torstaina 25.6. Valintakoekutsut toisen vaiheen kokeeseen lähetetään sähköpostilla 15.6. alkavan viikon aikana.

TAMKin pääkampuksella varaudutaan ottamaan vastaan noin 2000 kokeen suorittajaa. Tila- ja turvallisuusjärjestelyt valmistellaan äärimmäisellä huolella, ja näistä tiedotetaan kokeeseen kutsuttaville.

Tarkennetut tiedot valintakoejärjestelyistä Tampereen ammattikorkeakoulussa päivittyvät verkkosivuille TAMKin valintakokeet, kevät 2020.

Valintamenettelyn ensimmäisessä vaiheessa todistusten perusteella on TAMKin opiskelijoiksi hyväksytty noin 700 hakijaa. Heille on ilmoitettu valinnasta henkilökohtaisesti. Valtakunnallisella AMK-valintakokeella TAMKiin otetaan vielä 506 opiskelijaa ja muilla valintakokeilla tai valintatehtävillä AMK- ja YAMK-tutkintoihin noin 400 opiskelijaa. Opinnot alkavat elokuussa.

Lisätietoa:
Opiskelijarekrytoinnin päällikkö Marjo Korhonen, p. 040 809 3510, marjo.korhonen [at] tuni.fi (marjo[dot]korhonen[at]tuni[dot]fi)