TAMK vahvasti esillä kulttuurin ja kiertotalouden osaamisella Johtajuussymposiumissa 8.9.2021

Julkaistu 1.9.2021
Tampereen ammattikorkeakoulu
Virtuaalitapahtuman tuotanto meneillään, ruutuja ja ihmisiä
Kuva Virtual Event Servicen toiminnasta. Kuvaaja Luiza Preda.
Verkossa järjestettävän Johtajuussymposiumin juhlavuoden teemoina ovat tänä vuonna tieto, turvallisuus ja kestävä kehitys. Seminaarit ja paneelit kokoavat yhteen eri tieteenalojen, yritysmaailman ja julkishallinnon edustajat ajankohtaisten teemojen äärelle.

Tapahtuma järjestetään Tampereen ammattikorkeakoulun ja Tampereen yliopiston yhteistyönä ensimmäistä kertaa.

Kulttuurikanavalla laaja kattaus TAMKin projekteja

TAMKilla on tänä vuonna merkittävä rooli tapahtuman järjestämisessä. TAMK Mediapolis tuottaa kahden kanavan, Kestävän kehityksen teemakanavan sekä Kulttuurikanavan striimit Mediapolisesta Virtual Event Service -tiimin kanssa.

Tiimi koostuu TAMKin opiskelijoista ja henkilöstöstä. Kulttuurikanavan tuotanto on kokonaan vastuullamme ja sen sisältö tuo esille mm. monialaisen hanketyön tuloksia ja koko korkeakouluyhteisöä koskevia mahdollisuuksia. Tuotamme lisäksi kaikilla tapahtuman kolmella pääkanavalla näkyvät ”Kulttuurituokiot”, joissa esitellään laajasti meidän ja Tampereen yliopiston projekteja sekä tuotantoja, kertoo osaamispäällikkö Timo Kivikangas TAMK Mediapoliksesta.

Kivikangas tähdentää, että TAMKista on aiempien vuosien tapaan puhujia useissa eri kanavien sessioissa ja nyt kulttuurikanavan myötä entistä isompi panos myös tällä alueella.

TAMKin kiertotalousosaaminen valokeilassa Kestävän kehityksen paneelissa

Rakennetun ympäristön ja biotalouden lehtori Marita Hiipakka toimii Johtajuussymposiumin Kestävän kehityksen paneelin organisaattorina.

– TAMKin asiantuntijoilla on ollut aktiivinen rooli Johtajuussymposiumin Kestävän kehityksen teemakanavan ”Kestävyyspuuro ”-paneelin ideoinnissa ja suunnittelussa. TAMKin hyvien sidosryhmäsuhteiden avulla on lisäksi saatu mukaan mielenkiintoisia keskustelijoita yrityselämästä. Myös TAMKin pedagoginen osaaminen pyritään tuomaan esiin, Hiipakka lisää.

Marita Hiipakka
Lehtori Marita Hiipakan mukaan TAMKin rooli tapahtumassa on tärkeä.

– Saamme lisää näkyvyyttä omalle toiminnallemme kiertotalouden ja kestävyyden edistämisen toimijana. Lisäksi osallistuminen Johtajuussymposiumiin lujittaa TAMKin ja yliopiston yhteistyötä ja tekee sitä näkyvämmäksi, Hiipakka lisää.

Hekin ovat TAMKista mukana symposiumin toteutuksessa: liiketalouden ja median lehtori, Sohvi Sirkesalo, juontaa kulttuurikanavalla. Yliopettaja Pia Hautamäki toimii studiomaestrona paneelissa Kestävän kehityksen kanavalla ja rehtori Tapio Kujala osallistuu Sote-seminaarin paneelikeskusteluun.

Johtajuussymposiumin sivut

Teksti: Riikka Mölkänen

Pääkuva: Virtual Event Servicen toimintaa Mediapoliksessa, kuvaaja Luiza Preda.

Marita Hiipakan kuva Jaakko Saarilampi.