TAMK tarjoaa avoimen AMKin kurssit ilmaisiksi työttömille, lomautetuille ja ilman opiskelupaikkaa jääneille

Julkaistu 2.10.2020
Tampereen ammattikorkeakoulu
Ihmisten kasvoja. Monenlaiset henkilöt voivat hyötyä avoimessa AMKissa opiskelusta.
Kurssit ovat ilmaisia loppuvuoden ajan. Haluamme päätöksellä tukea heitä, jotka ovat jääneet koronakriisin vuoksi tiukkaan taloudelliseen tilanteeseen, ja voisivat hyötyä opinnoistamme.

Tampereen ammattikorkeakoulun avoimen AMKin loppusyksyn kurssitarjonta on nyt julkaistu. Samalla päätimme, että kurssit ovat loppuvuoden ajan ilmaisia kaikille työttömille, työttömyysuhan alaisille, lomautetuille ja kevään 2020 yhteishaussa ilman korkeakoulupaikkaa jääneille.

Päätös on mahdollinen Opetus- ja kulttuuriministeriön lisärahoituksen avulla. Päätös ei koske polkuopintoja.

TAMKin vararehtori Kirsi Viskari tuo esiin, että ilmaiset avoimen AMKin kurssit tarjoavat lomautetuille ja työttömäksi jääneille mahdollisuuden täydentää osaamistaan:

– Työelämä muuttuu nopeasti, ja uusien oppien avulla kukin meistä voi rakentaa monipuolisempia urapolkuja ja varmistaa pärjäämisensä työelämässä. Avoimen ammattikorkeakoulun opintojen avulla omaa osaamistaan voi täydentää, laajentaa ja syventää. Sen kautta voi myös löytää uusia polkuja.

Ilman korkeakouluopiskelupaikkaa jääneille avoimen AMKin kurssit ovat myös mahdollisuus kokeilla, millaista ammattikorkeakoulun kursseilla opiskelu käytännössä on. Avoimessa AMKissa on mahdollista kokeilla kursseja vapaasti vaikka moneltakin eri alalta.

Tree – jatkuvan oppimisen palveluita TAMKissa johtava Carita Prokki nostaa esiin, että avoimen AMKin kursseilla on mahdollista myös verkostoitua.

– Kun kouluttaa itseään, samalla tutustuu myös uusiin ihmisiin. Se antaa perspektiiviä omaan elämään. TAMKin avoin AMK on ikkuna uuteen.

Suurin osa tarjolla olevista opinnoista on etä- ja verkkokursseja. Niiden opiskelu on siis mahdollista myös kauempaa käsin. Suurin osa kursseista on avoimia kaikille, eikä niihin osallistuminen vaadi pohjatietoja.

Tutustu avoimen AMKin tarjontaan

Huomaathan, että mikäli olet oikeutettu ilmaisiin opintoihin, sinun tulee ilmoittautua muista poiketen erillisellä ilmoittautumislomakkeella.

Yhteyshenkilö