TAMK palkitsi aktiivisia TKI-toimijoita ja pedagogisia vaikuttajia

Julkaistu 14.2.2020
Tampereen ammattikorkeakoulu
Palkitut
Tampereen ammattikorkeakoulu palkitsee vuosittain tutkimus-, kehitys- ja innovaatiotoimintaa sekä pedagogista toimintaa merkittävällä tavalla kehittäneitä henkilöitä. 6.2.2020 pidetyssä TAMK-konferenssissa jaettiin TKI-palkinto ja Vuoden pedagoginen teko -palkinto.

Tiimityössä syntyy tulosta

Tutkimus-, kehitys- ja innovaatiotoiminnan TKI-palkinto myönnettiin tiimipäällikkö Tiina Koskirannalle ja kehittämispäällikkö Markku Oikaraiselle. He kumpikin ovat myötävaikuttaneet tuloksellisella toiminnallaan TKI-toiminnan hyvään kehitykseen.

Tunnustuksesta yllättynyt Koskiranta totesi kiitospuheessaan, että on ilo viedä TAMKia maailmalle. Hän kuitenkin korosti tiimin tärkeyttä.

− Tämä on tiimityötä, eivät tässä yksinäiset sankarit pärjää. Meillä kaikilla on erilaista osaamista, ja kun tiedetään mitä halutaan saada aikaan ja kun kukin tekee sitä mitä hyvin osaa, alkaa tulosta tulla.

Tunnustuksesta ilahtunut Oikarainen kiitti kollegoitaan.

− Kiitos niille yli kahdellesadalle opettajalle, jotka ovat olleet työtäni tukemassa eri rooleissa ja vaikuttamassa siihen, että TKI-toiminta on saanut kehittyä. Kun TKI-toiminta yhdistetään koulutukseen, silloin tehdään tulevaisuutta, tunnustuksesta ilahtunut Oikarainen korostaa.

Koko yhteisö ansaitsee palkinnon

Vuoden pedagoginen teko -palkinto myönnetään vuosittain rohkeaa, aloitteellista ja tulevaisuuteen suuntautuva pedagogista lähestymistapaa sekä vaikuttavaa kansainvälistä toimintaa edustavalle toiminnalle. Tänä vuonna palkinto myönnettiin lehtori Mark Curcherille ja yliopettaja Päivi Mayorille Master's Degree in Educational Leadership -tutkinnon suunnittelusta ja toteuttamisesta.

Curcher ja Mayor olivat palkinnosta erityisen ilahtuneita.

– Olemme todella ilahtuneita ja innoissamme tästä saamastamme kunnianosoituksesta. Tuntuu hienolta, kun tiimimme kova työ huomataan. Myös opiskelijamme ovat olleet erittäin aktiivisia. Mielestämme tämä palkinto kuuluu koko MEL-yhteisöllemme, jonka me opettajat ja opiskelijat muodostamme.

Teksti: Kukka-Maaria Korko

Kuva: Jaakko Saarilampi

Kuvassa vasemmalta: Markku Oikarainen, Tiina Koskiranta, Mark Curcher ja Päivi Mayor