TalentRekry – verkostoitumista tietojohtamisen ja data-analytiikan parissa

Julkaistu 9.1.2020
Osallistujia TalentRekry tapahtumassa
Tampereen yliopiston jatkuvan oppimisen palvelut, Tampereen kaupungin työnantajapalvelut sekä TreStart järjestivät joulukuussa data-analytiikan osaajille ja opiskelijoille tarkoitetun TalentRekry-tapahtuman.

TalentRekry kokosi yhteen data-analytiikan ja tietojohtamisen yrityksiä, ammattilaisia, opiskelijoita, työnhakijoita sekä muita aiheesta kiinnostuneita. Tilaisuudessa kuultiin muun muassa BearIT:n, Oscar Softwaren sekä Solitan asiantuntijoita. Lisäksi Tampereen yliopiston tutkijatohtori Jukka Huhtamäki johtamisen ja talouden tiedekunnasta kertoi data-analytiikan ja tietojohtamisen opiskelumahdollisuuksista Tampereen yliopistossa.

Yritykset esittelivät omia data-analytiikan ratkaisujaan sekä käyttämiään sovelluksia asiakasesimerkkien kautta. Osallistujat saivat tutustua yritysten toimintakulttuuriin, teknologioihin ja palveluihin. Tavoitteena oli tarjota aiheesta kiinnostuneille kattava kuva käytännön data-analytiikasta sekä siihen liittyvästä työstä. Tapahtuman tarkoituksena oli saattaa yhteen yrityksiä ja työnhakijoita. Osallistujat saivat erinomaisen mahdollisuuden verkostoitua sekä tutustua alan yrityksiin.
Verkostoitumismahdollisuuden lisäksi data-analytiikan alasta kiinnostuneiden työllistymismahdollisuuksia tuettiin konkreettisesti. TreStartin henkilöstö tarjosi osallistujille maksuttoman CV-klinikan, jossa oli mahdollisuus käydä omaa ansioluetteloaan läpi IT-alan rekrytointiammattilaisten kanssa.

Tapahtuma oli maksuton, ja sen järjestelyistä vastasivat Tampereen yliopiston jatkuvan oppimisen palvelut, Tampereen kaupungin työnantajapalvelut sekä TreStart.