Syyskuun Tiedekahvila nuorille: Fotoniikan ja valon maailma

Ajankohta30.9.2022 11.00–12.00
Ilmoittautumisaika päättyy 30.9.2022,11.00
Juniversity Tiedekahvila
Professori Juha Toivonen tekniikan ja luonnontieteiden tiedekunnasta vie meidät syyskuun Tiedekahvilassa valoon.

Valoon perustuvat teknologiat, fotoniikka, ja niidet sovellukset ovat keskeisessä roolissa lähes kaikilla elämänaloilla. Tutkimusaiheita ovat esimerkiksi uudet ratkaisut tiedon nopeaan ja energiatehokkaaseen käsittelyyn, aurinkoenergian kerääminen, epäpuhtauksien tunnistaminen, prosessinohjaus sekä seuraavan sukupolven lääketieteelliset työkalut.

Tule kuulemaan aloista ja työtehtävistä, joita fotoniikan osaajille aukeaa. Kuulet myös fotoniikan tutkimuksen uusimmista tuloksista ja sovelluksista.

Juha Toivonen on fysiikan professori tekniikan ja luonnontieteiden tiedekunnassa. Hän keskittyy tutkimuksessaan uusien valoon perustuvien havainnointimenetelmien kehittämisen monenlaisiin sovelluksiin.

Tulevaisuus, monitieteisyys ja uudet ilmiöt ovat nyt saatavillasi linkkiä napsauttamalla! Tiedekahvila kutsuu sinut, nuori, tutustumaan uusiin aloihin ja mahdollisuuksiin. Oletpa sitten ammattikoulussa, lukiossa, välivuotta viettämässä tai missä elämänvaiheessa tahansa, olet tervetullut kuulolle. Heitä siis kahvit kuppiin, jalat pöydälle ja lähde mukaan löytämään oma juttusi!

Tilaisuudet järjestetään Zoom-palvelussa, ja osallistujilla on mahdollisuus esittää kysymyksiä chatin kautta. Ilmoittaudu, ja saat osallistumislinkin suoraan sähköpostiisi.

Huomio opo tai ope! Tässä myös sinulle helppo tilaisuus napata ajankohtaista sisältöä osaksi kurssiasi. Tiedekahvilat käsittelevät ajankohtaisia teemoja, jotka sopivat useisiin oppiaineisiin äidinkielestä ja viestinnästä aina yhteiskuntaoppiin ja maantieteeseen saakka. Tarjonta on osa toisen asteen ja korkea-asteen välistä yhteistyötä.

Tampereen yliopiston lasten ja nuorten Juniversity

juniversity@tuni.fi