Suomen yliopistot antavat tukensa Ukrainalle

Julkaistu 25.2.2022
Suomen yliopistojen rehtorineuvosto UNIFI ry ilmaisee tukensa Ukrainalle ja erityisesti sen yliopistoyhteisölle. Yhdymme Suomen valtion kantaan ja tuomitsemme Venäjän sotatoimet Ukrainassa.

Yliopistomme ovat kansainvälisiä ja monikulttuurisia yhteisöjä. Yliopistot tukevat yhteisöllisyyttä ja tarjoavat kriisiapua opiskelijoilleen ja henkilöstölleen. Yliopistot tiedottavat omille opiskelijoilleen ja henkilöstölleen jokainen omien kanaviensa kautta.

Suomen yliopistoilla on tutkimus- ja koulutus yhteistyötä sekä opiskelijavaihtoa Ukrainan yliopistojen kanssa. Suomen yliopistot selvittävät yhdessä Scholars at Risk (SAR) Finlandin kanssa ukrainalaisten opiskelijoiden ja tutkijoiden sijoittumismahdollisuuksia Suomen yliopistoihin. Suomen yliopistojen omia opiskelijoita tai henkilöstöä ei tietojemme mukaan ole tällä hetkellä Ukrainassa opiskelijavaihdossa tai työmatkoilla.

Lisätietoja:

Unifin puheenjohtaja, rehtori Jukka Kola, Turun yliopisto, p. 029 450 5050