Studia Generalia: Tomi Karttunen - Hyvyyden voimat ja pahan suuret naamiaiset.

Ajankohta15.4.2021 15.00–16.00
Kielisuomi
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
tomikarttunen.jpg
Dietrich Bonhoeffer (1906–1945) oli yhteiskunnallinen vaikuttaja; saksalainen pappi ja teologi, joka toimi aktiivisesti natsismin vastaisessa kirkollisessa vastarintaliikkeessä. Luentosarja avaa ja syventää Bonhoefferin aikakautta sekä ajatusmaailmaa nykypäivään.

Porin yliopistokeskus ja Porin Teljän seurakunta toteuttavat yhteistyössä Dietrich Bonhoefferiin liittyvän Studia Generalia -luentosarjan huhtikuussa v. 2021. Luennoitsijoina ovat säveltäjä Olli Kortekangas, johtava asiantuntija, dosentti Tomi Karttunen, toimittaja ja tutkija Elina Sana, sekä professori ja Turun Eduskuntatutkimuksen keskuksen johtaja Markku Jokisipilä.

torstai 15.4.2021 klo 18.00

Tomi Karttunen, johtava asiantuntija, dosentti: Hyvyyden voimat ja pahan suuret naamiaiset. Dietrich Bonhoefferin analyysi Hitlerin Saksan noususta ja vastarinnan perusteista

Kommentaattori professori Anna Sivula (Turun yliopisto, Kulttuurituotannon ja maisemantutkimuksen tutkinto-ohjelma)

Seuraa tilaisuutta Porin yliopistokeskuksen YouTube -kanavalla.

Luento on katsottavissa Porin yliopistokeskuksen YouTube-kanavalla kahden viikon ajan.

Porin yliopistokeskus

Miina Yliluoma, miina.yliluoma@tuni.fi