Strategista tutkimusta arvioineen TIETOVA-hankkeen loppuraportti julkistetaan

Julkaistu 2.9.2022
viitekuvakollaasissa kasveja, pelinappuloita ja erilaisia graafisia käyriä
Kuva: Jonne Renvall/Tampereen yliopisto
Tampereen yliopiston Higher Education Group -tutkimusryhmä on toteuttanut arvioinnin strategisen tutkimuksen rahoitusmuodosta. Arviointihankkeen keskeiset tulokset koottu loppuraporttiin.

Tampereen yliopiston Higher Education Group -tutkimusryhmä on toteuttanut Tutkimustiedosta toimintaan ja vaikuttavuuteen: Strategisen tutkimuksen rahoitusmuodon arviointi (TIETOVA)  -hankkeen (VN TEAS-hanke, 3/2021–8/2022).

Hankkeen päätavoitteena oli toteuttaa kokonaisvaltainen arviointi siitä, missä määrin strategisen tutkimuksen neuvoston rahoittama tutkimus on tuottanut sellaista uutta tietoa, jota yhteiskunnallisessa päätöksenteossa tarvitaan. Hanke arvioi myös tiedon hyödyntämistä ja muita vaikutuksia, joita strategisen tutkimuksen rahoitusväline on saanut aikaan.

Arviointihankkeen keskeiset tulokset koottu loppuraporttiin, jonka julkistamistilaisuus järjestetään tiistaina 27.9.2022 klo 13.00–15.00 Helsingin yliopiston Tiedekulmassa (Yliopistonkatu 4, Helsinki). Tilaisuuteen on mahdollista osallistua myös etäyhteydellä.

Tilaisuus on avoin kaikille kiinnostuneille. Ilmoittauduthan 22.9.2022 mennessä linkistä.

Ohjeistus osallistumisesta paikan päällä ja etäyhteydellä sekä etäyhteyslinkki toimitetaan sähköpostitse ilmoittautuneille ennen tilaisuutta.

Tilaisuuden pääsiallinen kieli on suomi, mutta tarvittaessa pyritään järjestämään simultaanitulkkaus englanniksi.

Tilaisuuden ohjelma:

• 13.00 Alkusanat, Antti Pelkonen, Valtioneuvoston kanslia
  • 13.05 Hankkeen päätulosten esittely, tutkijaryhmä
  • 13:35 Kommenttipuheenvuoro ja reflektio, professori David Budtz-Pedersen, Aalborgin yliopisto (in English)
  • 14.05 Paneelikeskustelu, panelisteina Riikka Heikinheimo, Elinkeinoelämän keskusliitto, Anu Kaukovirta, Strategisen tutkimuksen neuvoston puheenjohtaja, Pilvi Torsti, valtiosihteeri, politiikko ja Olli Kangas, EQUA-ohjelman ohjelmajohtaja
  • 14.35 Yleisön kysymykset ja kommentit
  • 14.55 Päätössanat, Antti Pelkonen, Valtioneuvoston kanslia

Professori Jussi Kivistö, hankkeen johtaja
HEG, johtamisen ja talouden tiedekunta
jussi.kivisto [at] tuni.fi, 050 421 1070