Sinkkuuden tutkimuksen verkosto aloittaa Tampereella

Julkaistu 12.12.2019
sinkkuuden tutkimusverkoston tunnuskuva
Sinkkuuden tutkimuksen verkoston avajaiset tiistaina 17.12. klo 17.00 – 18.30 Tampereen yliopiston Linna-rakennuksen luentosalissa K103, Kalevantie 5

Verkoston perustajajäsenet, tutkijat Marjo Kolehmainen Tampereen yliopistosta ja Annukka Lahti Jyväskylän yliopistosta esittelevät verkoston toimintaperiaatteita ja sinkkuudesta tehtyä tutkimusta. Lisäksi ohjelmassa on tutkija, seksuaaliterapeutti Anu Kinnusen juontama paneeli parisuhdenormatiivisuudesta. Panelisteina nähdään tutkijat Tuula Juvonen, Riikka Homanen ja Annukka Lahti.

Tilaisuus on englanninkielinen.

Avajaistapahtuma järjestetään sinkkuuden tutkimusta käsittelevän seminaarin yhteydessä. Kick-off event: Singlehood Studies -seminaari järjestetään Tampereen yliopistossa maanantaina ja tiistaina 16. ja 17.12. Seminaarin asiantuntijaluennot ovat ilmaisia ja kaikille avoimia – olette lämpimästi tervetulleita myös kuuntelemaan luentoja:

Maanantai 16.12. 14.15-16.30 (Linna K103)

Christopher Swader (Lund University, Sweden): Disentangling Living Alone, Being Alone, and Feeling Alone: between Cultural Pessimism and Optimism with ‘Modernity’ at Stake
Andreas Henriksson (Karlstad University, Sweden): The communal lives of singles. How singledom reproduces and reconfigures social communities

Tiistai 17.12. 14.15-16.30 (Linna K103)

Rachel O’Neill (University of Warwick, UK): Singlehood and Seduction: Reconsidering the Category
Katrien De Graeve (Ghent University, Belgium): The figure of the polyamorous single woman in ethical non-monogamy

Tarkemmat tiedot seminaarin ohjelmasta ja asiantuntijapuheenvuoroista

Lisätietoja verkostosta:
Tutkijatohtori Marjo Kolehmainen, marjo.kolehmainen [at] tuni.fi