Sini Havukainen on Tampereen ammattikorkeakoulun historian ensimmäinen Vuoden alumni

Julkaistu 9.8.2019
Tampereen ammattikorkeakoulu
Sini Havukainen_Layette
Tampereen ammattikorkeakoulun historian ensimmäinen Vuoden alumni on Layette Oy:n toimitusjohtaja Sini Havukainen. Valinnan perusteena on hänen poikkeuksellinen monialaisuutensa ja aktiivisuutensa yritystoiminnassa ja yhteistyöverkostoissa. Omalla esimerkillään hän on tehnyt todeksi uratarinan, jossa terveydenhoitoalan osaaminen yhdistyy uuteen teknologiaan.

Havukainen on tehnyt uraauurtavaa työtä startup-yrittäjänä ja toiminut yhteiskunnallisena vaikuttajana sekä kotimaassa että ulkomailla. Hän on ollut esimerkillinen alumni vierailemalla TAMKin yrittäjyysopinnoissa, tekemällä yhteistyötä kätilö- ja terveydenhoitajakoulutuksen myynnin kanssa sekä osallistumalla ViVa-hankkeeseen.

Sini Havukainen valmistui TAMKista kätilöksi vuonna 2008. Valmistumisensa jälkeen hän toimi kätilönä Tampereen yliopistollisessa sairaalassa sekä Kanta-Hämeen keskussairaalassa. Nykyisin Layette Oy:n toimitusjohtajana Havukaisen työ on mielenkiintoinen yhdistelmä yrittäjyyttä, uusinta teknologiaa sekä terveydenhoito-osaamista.

Layette-äitiysapplikaatio on menestystarina, jonka avulla suomalaista neuvolajärjestelmää viedään maailmalle. Ensimmäiseksi Japanissa lanseerataan Suomen esimerkin mukainen neuvolajärjestelmä vuonna 2020. Seuraavina vuorossa ovat Arabiemiraatit ja Kiina. Suomessa jo joka kolmannella raskaana olevalla naisella on puhelimessaan Layette-äitiysapplikaatio. Sen avulla tuleva äiti saa hyödyllistä ja käytännöllistä tietoa raskaudesta, lapsuudesta ja vanhemmuudesta.

Layette on voittanut useita yrityskilpailuita, viimeisimpinä NTT DATA Open Innovation –kilpailun Pohjoismaiden ja Baltian alueen osakilpailun keväällä 2019. Aiemmin tänä vuonna Tampereen Nuorkauppakamari palkitsi Sini Havukaisen Tampereen Vuoden Nuori Menestyjä –kunniakirjalla.

TAMKin Vuoden alumni valittiin nyt ensimmäistä kertaa. Tampereen ammattikorkeakoulu ja Tampereen yliopisto aloittivat vuoden 2019 alussa yhteisen alumnitoiminnan, joka kantaa nimeä Tampere Alumni. Kaikki TAMKin ja Tampereen yliopiston tai näitä edeltäneiden korkeakoulujen opiskelijat ja henkilökunta ovat Tampere-alumneja. Alumnitoiminnan tavoitteena on edistää korkeakoulujen ja alumnien välistä monipuolista vuorovaikutusta. www.tuni.fi/alumni

TAMKin Vuoden alumnin, Sini Havukaisen videotervehdys

(videotuotanto: Juho Aronen, Layette)

Kuva: Layette